Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 IDEE: Een clanbank invoeren (?)

Ga naar beneden 
2 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Gast
Gast




IDEE: Een clanbank invoeren (?) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: IDEE: Een clanbank invoeren (?)   IDEE: Een clanbank invoeren (?) - Pagina 2 Icon_minitimezo nov 18, 2007 10:27 pm

of doe een maandelijkse fishing event laat iedereen 200-300 swords fishen voor de clanbank dan kan je telkens food uitdelen voor 1 maand trips
Terug naar boven Ga naar beneden
hippie19
Gast




IDEE: Een clanbank invoeren (?) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: IDEE: Een clanbank invoeren (?)   IDEE: Een clanbank invoeren (?) - Pagina 2 Icon_minitimema nov 19, 2007 12:17 am

ik vind het wel een rdelijk idee voor dat vissen mijn fishing=74 en cooking=78 dat is neit zo heel hoog maar k ben wel bereid mee te doen en wat is er verder nodig allemaal dan ??
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




IDEE: Een clanbank invoeren (?) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: IDEE: Een clanbank invoeren (?)   IDEE: Een clanbank invoeren (?) - Pagina 2 Icon_minitimema nov 19, 2007 6:05 pm

maar de meesten mensen willen het dan verkopen of in de wildy gebruiken


maarja als het ingeschaft word wil ik wel helpen kan alleen pas lobs vissen heb fishing 42 en cooking 46
Terug naar boven Ga naar beneden
Rex kevinus (kevin)
Admin



Aantal berichten : 310
Leeftijd : 33
Registration date : 24-07-07

IDEE: Een clanbank invoeren (?) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: IDEE: Een clanbank invoeren (?)   IDEE: Een clanbank invoeren (?) - Pagina 2 Icon_minitimema nov 19, 2007 8:25 pm

pegasuz007 schreef:
of doe een maandelijkse fishing event laat iedereen 200-300 swords fishen voor de clanbank dan kan je telkens food uitdelen voor 1 maand trips


Mijn idee van clanbank is door meerdere personen volledig afgekraakt (en ik kan ze moeilijk ongelijk geven, want ook ik kan redenen bedenken om het af te kragen)...

Is het dan wel zo'n goed idee om hiervoor een clanbank te maken???

BTW: je zegt dat iedereen moet vissen om vis op die clanbank te zetten, maar als iedereen vist, dan heeft iedereen toch al food en dan hoeft er toch ook geen food meer uitgedeeld te worden door een 'clanbank account' ??
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rsne.nl
Gast
Gast




IDEE: Een clanbank invoeren (?) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: IDEE: Een clanbank invoeren (?)   IDEE: Een clanbank invoeren (?) - Pagina 2 Icon_minitimema nov 19, 2007 9:32 pm

sommigen kunnen het niet laten dat food te verspillen aan andere dingen Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




IDEE: Een clanbank invoeren (?) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: IDEE: Een clanbank invoeren (?)   IDEE: Een clanbank invoeren (?) - Pagina 2 Icon_minitimema nov 19, 2007 11:20 pm

cycloon k / rex kevinus schreef:


BTW: je zegt dat iedereen moet vissen om vis op die clanbank te zetten, maar als iedereen vist, dan heeft iedereen toch al food en dan hoeft er toch ook geen food meer uitgedeeld te worden door een 'clanbank account' ??

Hahaha Goed punt heb je daar ! Razz
Maar cycloon, je hebt wel iets opgebroken Razz Ik ben zelf ook aan het nadenken. En centrale bank zitten tot op heden (in mijn ogen) nog teveel nadelen aan. Maar ik ben aan het nadenken hoe je dit mischien wel op een andere manier kan invoeren.

En wat pegasuz betreft: Als sommige het niet kunnen laten hun eten te verspillen aan andere dingen, bedoel je daar dan mee dat ze dat eten terug moeten krijgen van dee clan bank ?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




IDEE: Een clanbank invoeren (?) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: IDEE: Een clanbank invoeren (?)   IDEE: Een clanbank invoeren (?) - Pagina 2 Icon_minitimedi nov 20, 2007 1:33 am

ik bedoel dat als we maandelijks samen gezellig swords gaan vissen, en die dan allemaal aan de clanbank afgegeven kunnen ze die swords net gebruiken voor iets anders buiten de clan. En als we food nodig hebben kan je daar bij aan de clanbank zijn
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




IDEE: Een clanbank invoeren (?) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: IDEE: Een clanbank invoeren (?)   IDEE: Een clanbank invoeren (?) - Pagina 2 Icon_minitimedi nov 20, 2007 4:49 pm

Dan zal je waarschijnlijk zien dat er mensen zijn die veel meer krijgen dan de andere, terwijl de andere er mischien net zo hard voor werken.

Maar goed. Een clanbank word momenteel niet ingevoerd, al thans.. Die conclusie trek ik uit cycloon zijn reacties Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Rex kevinus (kevin)
Admin



Aantal berichten : 310
Leeftijd : 33
Registration date : 24-07-07

IDEE: Een clanbank invoeren (?) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: IDEE: Een clanbank invoeren (?)   IDEE: Een clanbank invoeren (?) - Pagina 2 Icon_minitimewo nov 21, 2007 1:34 am

Trek niet zomaar dit soort conclusies uit reacties Razz ideeën kunnen verworpen en aangepast worden Razz

We zitten een beetje met een lastig punt, waarbij je tegenstrijdige argumenten kunt bedenken die vrijwel even sterk zijn:

- je kunt zeggen dat al het food op één bank moet worden gezet, aangezien er inderdaad lui zijn die hun food verspillen (door pken, trainen of verkopen).

- je kunt zeggen dat iedereen het food zelf moet houden, aangezien sommigen ruim 2x zoveel kunnen produceren als anderen of dat velen zelfs helemaal niets doen en dan toch food krijgen, zonder er ook maar ene **** voor gedaan te hebben.


Ik vraag me af of er een tussenweg mogelijk is of zelfs een totaal andere manier die beter is...het is zeker dat dit lastig is :p



Ik zat eraan te denken dat we dan inderdaad doen dat het food op zo'n bank gezet wordt en dat bij pken leden ervan wat mogen. Wat we zouden kunnen doen is dat iedereen een bepaald aantal food gratis mag krijgen en daarna moet kopen.
Het nadeel hierbij is dat we met administratie te maken krijgen en dat is weer een hele hoop gedoe. Verder zal ook hierbij gebeuren dat anderen weer zeggen dat ze geen geld hebben (nadat ze gratis food hadden en het op is) en dan alsnog niet komen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rsne.nl
Rex kevinus (kevin)
Admin



Aantal berichten : 310
Leeftijd : 33
Registration date : 24-07-07

IDEE: Een clanbank invoeren (?) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: IDEE: Een clanbank invoeren (?)   IDEE: Een clanbank invoeren (?) - Pagina 2 Icon_minitimewo nov 21, 2007 1:46 am

een ander ideetje:

dit is geen buitengewoon ingewikkeld of zeer speciaal idee, maar wel vij makkelijk en praktisch:

Aan het feit dat iemand geen food heeft en het niet kopen kan, kunnen we eigenlijk toch niets doen: vrijgevig zijn klinkt wel leuk en aardig, maar persoonlijk vind ik het dom, omdat mensen hier uiteindelijk misbruik van maken.


Wat we ook weten, is dat het vaak voorkomt, dat iemand wel geld heeft, maar geen food, dus dan moet die persoon het kopen.
Voor deze luitjes is het handig als ze niet moelijk hoeven te doen, maar dat de clan meer dan genoeg food heeft om te verkopen:
- bij het fishing evenement wordt dus een hele zoot vis gevangen...'
- in plaats van dat we het vis uit vriendelijkheid en vrijgevigheid op één clanbank zetten, verkopen we het aan de clanbank....
- Dit klinkt natuurlijk raar, maar het is vrij simpel en naar mijn mening eerlijk: de vissers krijgen gewoon eerlijk geld voor hun moeite en er is voldoende food.
- Mensen als ik zullen het food dus kopen om op de 'clanbank' (of op eigen account als je zeker bent dat je het bewaart) te zetten.
De koper lijdt hier ook niets onder, aangezien het food later gewoon aan leden verkocht wordt die het op dat moment nodig hebben.


Voordelen:
we hoeven niets ingewikkelds te bedenken en hebben niet te maken met 'etische' vragen over wat eerlijk of oneerlijk is, dus dat iemand teveel of te weinig krijgt. Niemand maakt winst en niemand maakt verlies en de clan is toch voorzien van food.

Nadelen:
de personen die het food kopen, moet natuurlijk wel personen zijn die het food ook werkelijk niet verspillen. Ik weet van mezelf dat ik meestal vrij zuinig omga met food, vooral omdat ik niet extreem veel pk, maar ik weet ook dat ik soms momenten heb dat ik zeer snel food verspil.
Een ander zeer belangrijk nadeel is dat de leden, die geen geld hebben, niet aan food kunnen komen wanneer ze dat niet hebben. Het zou mooi zijn hier iets eerlijks voor te bedenken, maar momenteel heb ik niets kunnen bedenken



Slot:
Als je aanvullingen of commentaar hebt: het is allemaal welkom, zolang we later maar op iets succesvols uitkomen, want daar draait alles om Wink

Terug naar boven Ga naar beneden
http://rsne.nl
Gast
Gast




IDEE: Een clanbank invoeren (?) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: IDEE: Een clanbank invoeren (?)   IDEE: Een clanbank invoeren (?) - Pagina 2 Icon_minitimewo nov 21, 2007 5:09 pm

Mischien wat je eerder zei is wel wat, dat er een bepaalde hoeveelheid is wat je gratis mag krijgen. Daarbij kan je eventueel een centraal account aanmaken waar mischien 3 mensen bij kunnen komen.

Maar is er dan een mogelijkheid om dit bijvoorbeeld op het forum bij te houden ? Dat er een soort van schema is waar alleen die 3 mensen kunnen posten of iets dergelijks kunnen veranderen ?

Want je kan het niet aan 1 persoon over laten, dan ben je te afhankelijk van die persoon. Mocht het dan een keer voorkomen dat die persoon niet kan, kan je niet bij het eten. En als je met 3 personen onafhankelijk gaat werken dan bestaat er de kans dat het langs mekaar heen loopt.

Of mischien kan je het dan verdelen over meerdere accounts, zodat je het wel weer over 3 onafhankelijke individuen kan verdelen.

Maar jah dan hou je wel dat er mensen zijn die er niks voor doen maar toch voedsel opeisen, maar als je nou ook nog eens bij zal gaan houden wie er vist, en wie er eten opeist. Dan kan je na een bepaalde tijd mensen gaan ''weigeren''

Dit vergt inderdaad wat moeite, maar ik denk dat dit relatief nog wel mee zal vallen hoeveel werk er aan zit. Als mensen zich maar opgeven voor de evenementen, dan valt er al een heel wat werk weg.

Jah in priciepe denk ik nu gewoon hard op hoor, ik probeer slechts andere aan te sporen met iedeeen te komen, want hoe je dit tot in perfectie uit moet werken weet ik niet. Razz

Maar je zit wel op de goeie weg cycloon Wink Dat plan van jou vind ik prima Smile

Oh en trouwens, ik wil het eten ook wel bij me houden, ik gebruik namelijk meerdere account voor hun bank ruimte (Komt door al die holieday event rotzooi Razz Die bewaar ik allemaal, vraag me niet waarom)
Maar daar heb ik wel een account tussen zitten waar ik geen voedsel in opsla, dus daar kan het dan wel opstaan
Terug naar boven Ga naar beneden
Rex kevinus (kevin)
Admin



Aantal berichten : 310
Leeftijd : 33
Registration date : 24-07-07

IDEE: Een clanbank invoeren (?) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: IDEE: Een clanbank invoeren (?)   IDEE: Een clanbank invoeren (?) - Pagina 2 Icon_minitimewo nov 21, 2007 8:43 pm

Over dat meerdere personen dan over het food moeten gaan (een soort beleid eigenlijk dus) had ik zelf ook uitgedacht...

Jij zegt dat het waarschijnlijk meevalt om bij te houden wie wat krijgt, maar ik denk eigenlijk het tegengestelde. Ik kan best een forum aanmaken, waarbij degenen die over het food gaan, kunnen aangeven wie wat kreeg, maar zelfs dan....
als je food wilt geven, zul je dus elke keer bij moeten houden wie wat krijgt en je zult daarbij ook moeten kijken of die persoon er nog wel recht op heeft. Als het gaat om een kleine groep valt het wel mee, maar omdat de groep niet erg klein is zal dit wel veel werk gaan kosten.


Er schiet mij trouwens wel een extra ideetje te binnen:

Mijn voorkeur blijft uitgaan naar mijn voorgaande laatste idee (dus dat een paar personen het food opkopen om het door te verkopen aan wie het nodig hebben).

nu denk ik dat ik wel een ideetje heb voor degenen die geen geld hebben:
behalve swordfish en lobsters zijn er natuurlijk ook nog andere soorten food, zoals salmons (en trout).
Uit ervaring weet ik dat salmons en trout zeer snel gevist kan worden (juist daarmee kun je goed fishing trainen).
We zouden bij het fishing evenement dus in plaats van lobsters, salmons kunnen vissen. Het vissen van salmons en trout zal aanzienlijk veel sneller gaan, waardoor we in korte tijd zeer veel salmons kunnen hebben.
Als er dan bij evenement leden geen food hebben en niet in staat zijn om te betalen voor lobsters, dan kunnen ze salmons krijgen: het is uiteraard minder goed, maar dat is dan de straf voor het niet in orde hebben van je food.

(Lobsters of swordfish kan ik altijd nog gewoon inkopen om door te verkopen...)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rsne.nl
Gast
Gast




IDEE: Een clanbank invoeren (?) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: IDEE: Een clanbank invoeren (?)   IDEE: Een clanbank invoeren (?) - Pagina 2 Icon_minitimewo nov 21, 2007 10:30 pm

Dat is inderdaad een goed idee. Ik denk dat dat wel kan gaan werken Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




IDEE: Een clanbank invoeren (?) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: IDEE: Een clanbank invoeren (?)   IDEE: Een clanbank invoeren (?) - Pagina 2 Icon_minitimedo nov 22, 2007 5:45 pm

Ik heb een idee!, we kunnen iedereen 1 k laten geven aan het clanbank acc,
en alle oprengst van de gezamelijke pk dingen wordt verkocht en op het acc \
gezet, als iemand voor iets aan het sparen kunnen we hem geld van de clanbank
geven, de hoeveelheid hangt af van hoeveel events je hebt bijgewoont.
Voorbeeld: ik heb 100 k nodig voor een nieuwe room in mijn huis,
en ik ben bij 1 event geweest, dat krijg ik 5 k.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




IDEE: Een clanbank invoeren (?) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: IDEE: Een clanbank invoeren (?)   IDEE: Een clanbank invoeren (?) - Pagina 2 Icon_minitimedo nov 22, 2007 6:24 pm

Dat is relatief veel werk om allemaal bij te gaan houden met wie wat mag krijgen, en hoe wou je dat doen met de mensen die bijvoorbeeld eerder weg moeten of later komen ? Krijgen die dan minder ? Of mensen die bijvoorbeeld dood gaan, die hebben dan ook minder opgebracht maar is het dan eerlijk om hun ook minder te geven?
Terug naar boven Ga naar beneden
HWHunter




Aantal berichten : 10
Registration date : 05-11-08

IDEE: Een clanbank invoeren (?) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: HWHunter   IDEE: Een clanbank invoeren (?) - Pagina 2 Icon_minitimewo nov 05, 2008 1:25 pm

Wat als mensen een 2acc aanmaken en die laten wcen ofzo en daar money mee maken. Ik kan dan 2 acc tegelijk bespelen, dan hoef je je niet druk te maken over je eigen geld :/ van je hoge acc.

Grtz HWhunter
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





IDEE: Een clanbank invoeren (?) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: IDEE: Een clanbank invoeren (?)   IDEE: Een clanbank invoeren (?) - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
IDEE: Een clanbank invoeren (?)
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» smelting
» Idee?
» ik heb een idee!!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Overig :: prullenmand-
Ga naar: