Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 IDEE: Een clanbank invoeren (?)

Ga naar beneden 
2 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Rex kevinus (kevin)
Admin



Aantal berichten : 310
Leeftijd : 33
Registration date : 24-07-07

IDEE: Een clanbank invoeren (?) Empty
BerichtOnderwerp: IDEE: Een clanbank invoeren (?)   IDEE: Een clanbank invoeren (?) Icon_minitimema nov 12, 2007 8:04 pm


Zoals ik lang weet, doen veel andere clans aan een clanbank...

De bedoeling van een clanbank is dat de buit die gemaakt wordt, gegeven wordt aan een leider, zodat die het op een account zet, die daar speciaal voor aangemaakt is...

Eerder vond ik het een vrij belachelijk idee, omdat ik het gewoon eerlijker vond, dat je de buit mocht houden of het gewoon shared met de personen, waarmee je de buit hebt gemaakt...

NU is er echter iets veranderd aan de clan: Oliebol93 is op het gekke idee gekomen om evenementen te bekostigen, dus dat leden gewoon de spullen krijgen die nodig zijn voor het pken.
Omdat ik zelf ook gek ben, liep ik ook al met dat idee rond, maar had het tot heden nog niet uitgevoerd.
Het komt erop neer dat zowel oliebol als ik (en misschien nog een paar andere leden) bereid zijn om geld uit te geven voor de clan.

Toch: het geld dat we uitgeven, is veel (loopt al gauw in de miljoen of meer) en het zou fijn dat de clan bijdraagt:
Ik verwacht natuurlijk van niemand om geld te geven, maar wat wel kan, is het 'clanbank' idee.
Wat we buitmaken, wordt op 1 account gezet, zodat we met de buit, leuke evenementen kunnen worden betaald.

Het nadeel is, dat zodra je de buitmaakt het niet voor jezelf mag houden. Het voordeel is dat de buit op een eerlijke manier verdeeld wordt, door het te besteden aan het bekostigen van evenementen


Ik hoop op meningen van anderen, zodat ik weet wat jullie ervan vinden!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rsne.nl
Gast
Gast




IDEE: Een clanbank invoeren (?) Empty
BerichtOnderwerp: Re: IDEE: Een clanbank invoeren (?)   IDEE: Een clanbank invoeren (?) Icon_minitimema nov 12, 2007 8:35 pm

Ben je dan niet bang dat er mensen zijn die alleen mee gaan met de evenementen waar je je spullen krijgt, want ook ik zelf heb al een idee om een evenement te houden waar je de spullen krijgt Razz
Maar ik denk eerder dat mensen misbruik van deze situatie gaan maken dan dat we er echt profeit bij hebben.
En de buit eerlijk delen is toch wat leuker, want dat is dan zeg maar de ''beloning'' voor het werk. En ik denk dat dit voor sommige ook een doorslag gevende factor is om mee te gaan met een evenement.
Ook is het nadeel dat het relatief veel werk is om alles bij te houden wie wel wat gedoneerd heeft en wie niet, als je dit wilt doen al thans.
Zoals ik het nu zie, zitten er meer nadelen aan dan voordelen, en ben vooral bang dat het mensen afschrikt in plaats van aantrekt.
Dus ik stem tegen Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Rex kevinus (kevin)
Admin



Aantal berichten : 310
Leeftijd : 33
Registration date : 24-07-07

IDEE: Een clanbank invoeren (?) Empty
BerichtOnderwerp: Re: IDEE: Een clanbank invoeren (?)   IDEE: Een clanbank invoeren (?) Icon_minitimema nov 12, 2007 11:34 pm

Ik snap je standpunt, natuurlijk ga ik het 'mijne' een beetje verdedigen Smile

Jij zegt 'misbruik' maken...maar hoe kunnnen ze hier misbruik van maken?
Als er meer komen, omdat ze misbruik willen maken van het feit dat de spullen gratis zijn, dan is dat toch mooi?
Ga maar na: als er meer komen, zijn we sterken...als we sterker zijn, maken we meer buit...als we meer buit maken, kan er meer voor de clan gedaan worden.


Verder dit:
Ik heb wel geld en kan snel verdienen, maar om uit liefdadigheid elke keer meer 500k (of zelfs miljoenen) uit te geven, vind ik wel erg ver gaan. Ik weet niet hoe het bij oliebol zit (hij had dacht ik ook een vriend waarvan hij nogal wat kreeg), maar ik weet in elk geval dat het hard zwoegen is om het geld te verdienen.
Ik verdien nu dan wel snel, maar het blijft zwaar werk (voor rs-werk dan) en ik heb natuurlijk ook plannen voor mezelf: al het geld voor de clan besteden, gaat een beetje ver.

Als we dus de buit inzetten voor de evenementen, zal het al een stuk minder kosten (in het begin natuurlijk niet, want zo veel hebben we nog niet buitgemaakt).


Je zei: "Ook is het nadeel dat het relatief veel werk is om alles bij te houden wie wel wat gedoneerd heeft en wie niet, als je dit wilt doen al thans"
Als we de 'clanbank' invoeren, dan hoeft er helemaal niets bijgehouden te worden..iemand die de buit heeft, staat het af aan de clanbank..


Wat echter wel ingesteld kan worden is het volgende:
Het afstaan van de buit aan de clanbank wordt alleen toegepast bij 'grote evenementen'. Dus bijvoorbeeld bij het gesponserde 'mage evenement', krijgt iedereen de spullen al gratis...dan hoeven ze er toch ook niet speciaal aan te verdienen? (dat zou me wat zijn: wij betalen miljoenen en anderen verdienen er aan)

Maar als je met een kleine groep bent om ff'tjes te pken, dan kan de buit natuurlijk wel onderling verdeeld worden.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rsne.nl
Gast
Gast




IDEE: Een clanbank invoeren (?) Empty
BerichtOnderwerp: Re: IDEE: Een clanbank invoeren (?)   IDEE: Een clanbank invoeren (?) Icon_minitimedi nov 13, 2007 12:48 am

Als je dit al wilt doen zou je wel met een ''Startbedrag'' moeten komen, En je bent dan erg gebonden aan de clan bank.
Is die leeg moet je weer met evenementen aankomen waar iedereen weer voor zijn eigen spullen zorgt, en dan krijg je weer het opstoot dat mensen het niet af willen staan, want er is dan een kans dat ze hun eigen spullen verliezen.
Dus voor dat soort ''gevaar'' willen de meeste denk ik ook wat terug.
En zoals ik al in een ander bericht aantoonde, als je nou eens een paar mensen bij elkaar zet die bijvoorbeeld van dit soort gesposorde evenemente zorgt, dan deel je de kosten en jah dan verdienen de andere er inderdaad ook aan jah.
Dat is toch juist alleen maar aantrekkelijk, hiermee lok je andere uit om te komen.

En ik heb het dan niet over een groepje van 2 mensen maar een stuk of 5.
Wat dan in goed overleg kan gebeuren, en zo kan je de kosten delen.

Ik persoonlijk ben er op tegen om de beloning van het werk van een ander ''af te pakken''.
Als je iets gepresteerd hebt wil je daar ook graag een beloning voor.
En als andere dan zo vrijgevig zijn om voor het evenement te sponseren dan is dat hun keuze(zelf ben ik ook bezig met wat, hier later meer over).
En je kunt nu zeggen het is niet echt af pakken, nee dat klopt want uiteindelijks komt het allemaal bij 1 centraal punt terecht. En dat punt is dan puur voor dit soort evenementen. Maar andere willen mischien wel mee doen met evenementen, maar zijn niet te beroerd om hun eigen spullen ''op te offerren'' (voor het geval dat ze dood gaan). Maar de buit die ze dan maken willen ze mischein wel heel ergens anders in stoppen.

En inderdaad een miljoen uitgeven is veel, maar als je dit door 5 deeld kom je op 200k uit. Nou ik ben zelf puur f2p en 200k verdien je makkelijk.
Dus ik ben zeker niet te beroerd om 200k of wat mij betrefd als je echt wat groots wilt doen 500k bij te leggen.

Dus zeg maar een soort van bond voor evenementen Razz
Dat bestaad dan uit liefdadigheid en word gesponsord door mensen die inderdaad ''zwoegen'' om het geld bij elkaar te krijgen.
Maar daarbij hou je het wel aantrekkelijker voor andere leden, want dan kunnen ze er inderdaad wat aan gaan verdienen en is het voor hun een voordeel.
Wat dan hopelijk uit in meer actieve leden, meer mensen die zich willen inzetten, meer donaties. En dan uiteindelijk als het dan zo ver is kan je bijvoorbeeld wel een centrale ''kas'' in zetten. Waar mensen donaties kunnen doen voor evenementen, maar dan blijft het wel bij die 5 mensen die bepalen wat voor evenementer er plaats gaan vinden. (die 5 mensen is maar een aantal, nergens op gebaseerd puur voor de fisualisatie, kan ook 8 zijn maar niet veel meer om ruzie te voorkomen Razz )

Zo een heel boekwerk Razz
Maar ik ben wel benieuwd hoe anderen hier over denken.
Terug naar boven Ga naar beneden
hippie19
Gast




IDEE: Een clanbank invoeren (?) Empty
BerichtOnderwerp: Re: IDEE: Een clanbank invoeren (?)   IDEE: Een clanbank invoeren (?) Icon_minitimedi nov 13, 2007 1:06 am

ik snap het principe wel maar,
je moet het dus zien je moet je geld inleveren zodat je bij het volgende evenement weer food en spullen heb ??? en je krijgt er dan niet ens rente over lol!
waarom kopen ze het zelf niet als het je toch hetzelfde opleverd Mad het zou mij alleen maar afschrikken al me spullen inleveren :S

cheers


en was dit trouwens het idee onder dat berichtje wat je stuurde naar mij toen ik iets op het forum neerzette ,wat je helemaal aan het afzeiken was ??????
Terug naar boven Ga naar beneden
Rex kevinus (kevin)
Admin



Aantal berichten : 310
Leeftijd : 33
Registration date : 24-07-07

IDEE: Een clanbank invoeren (?) Empty
BerichtOnderwerp: Re: IDEE: Een clanbank invoeren (?)   IDEE: Een clanbank invoeren (?) Icon_minitimedi nov 13, 2007 8:25 pm

K, ik laat het hier dan maar bij denk ik...het feit dat al 1 iemand zo fel tegen een 'clanbank' is, maakt het mij al naar om het in te voeren.
Zelf vind ik het wel voordelen hebben en ben ik het er niet erg mee eens dat het leden afschrikt...en als er niet genoeg geld is, dan betaal ik toch gewoon (dat doen we nu toch ook al)

Het zijn deze dingen die doorslaggevend zijn:
- Ironeagle (en waarschijnlijk nog wel anderen) zijn er té fel tegen
- Hetgeen wat mij het meest afschrikt, is de betrouwbaarheid van mensen: Ik vertrouw wel veel leden maar het klinkt maar al te logisch dat als iemand full rune buitmaakt, dat die gewoon ontkent de buit te hebben, zodat die het voor zichzelf kan houden (eerlijk gezegd: ik zou dit zelf misschien zelfs doen...tenminste als het dan een groep is waar ik toch al weinig mee omgaa)


Ik geef het op en zal het idee van een 'clanbank' achterwege laten



hippie19 schreef:

en was dit trouwens het idee onder dat berichtje wat je stuurde naar mij toen ik iets op het forum neerzette ,wat je helemaal aan het afzeiken was ??????

Ik afzeiken? nooi! ...of misschien toch wel soms...Ik kan me niet herinneren dat zo'n idee eerder voorgesteld is. het zou goed kunnen, maar ik heb inmiddels al over de 100 berichten beantwoord en kan me dus niet alles zeker herinneren.

Wat mijn 'afzeiken' betreft: mijn bedoeling zijn nooit kwaad. Het komt soms voor dat ik het met een idee bepaald niet eens ben en de ander sterk wil overtuigen dat het idee niet goed is..het kan dan af en toe wat minder vriendelijk overkomen, omdat een standpunt niet altijd op een vriendelijke manier duidelijk te maken valt.
Het is niet mijn bedoeling iemand 'af te zeiken' om die persoon te kwetsen of hem belachelijk te maken, alleen als het gaat om een persoon die zich ongepast gedraagd (schelden, trieste opmerkingen, of onterechte opmerkingen).

Dus neezz...als ik je het gevoel heb gegeven je 'afgezeken' te hebben: het was niet kwaad bedoeld, srry als het wel zo is overgekomen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rsne.nl
Filenor
Gast




IDEE: Een clanbank invoeren (?) Empty
BerichtOnderwerp: Re: IDEE: Een clanbank invoeren (?)   IDEE: Een clanbank invoeren (?) Icon_minitimedi nov 13, 2007 8:30 pm

Jullie idee doet me erg denken aan het communisme, weet je dat? lol!

Maar ff serieus, ik denk niet dat achteraf de buit inleveren veel zin heeft. Dan kan je nog beter van te voren een kleine contributie (niet te veel, je moet natuurlijk geen verlies gaan lijden) betalen en dan achteraf nog een collecte, dus een vrijwillige bijdrage van de buit. Maar het gaat toch niet alleen om het geld, toch? Je was toch niet van plan geld uit te delen? Als je bijv. armour nodig hebt kun je ook gewoon met een groepje vrijwilligers met een hoog genoeg level dat zelf maken, ben je enkel wat tijd kwijt. Of dingen doen zoals met die runes. Dan maak je zelf de spullen voor de clubbank, houdt er zelf ook nog wat aan over en maakt er een leuk evenement van ook.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rex kevinus (kevin)
Admin



Aantal berichten : 310
Leeftijd : 33
Registration date : 24-07-07

IDEE: Een clanbank invoeren (?) Empty
BerichtOnderwerp: Re: IDEE: Een clanbank invoeren (?)   IDEE: Een clanbank invoeren (?) Icon_minitimedi nov 13, 2007 11:49 pm

Maak je geen zorgen over dat clanbank, want dat gaat dus niet door.

Ik zal wel een andere oplossing bedenken om een beetje een fatsoenlijke manier van geld collecten te bedenken.

Misschien is wat Ironeagle voorstel wel een goed idee, alhoewel het me tegen zit om ergens te vragen of er 'vrijwilligers' zijn die zomaar geld willen uitgeven. Ik denk dat ik hier nog een beetje over nadenk om het op een iets andere manier aan te pakken
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rsne.nl
Gast
Gast




IDEE: Een clanbank invoeren (?) Empty
BerichtOnderwerp: Re: IDEE: Een clanbank invoeren (?)   IDEE: Een clanbank invoeren (?) Icon_minitimewo nov 14, 2007 12:40 am

even mijn mening poste :p

misschien dat omdat jij cycloon 104 acc hebt maak je dus 75% kans op drop...
Als je nu probeert elke pk trip 50k loot in de clanbank zet dan moet het tog lukke?
en voor het finaciëren van benodigdheden. Als iedereen nu eens voor een paar events zelf voor hun eigen spullen zorgen dan hebben we heel wat geld in de bank dat we kunnen gebruiken voor food voor mensen die er eventueel geen hebben.

en later kunnen we ook voor speciale gelegenheden ook drop partys houden door de clanbank ipv steeds de leader...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




IDEE: Een clanbank invoeren (?) Empty
BerichtOnderwerp: clanbank   IDEE: Een clanbank invoeren (?) Icon_minitimewo nov 14, 2007 12:52 pm

mij lijk het juist een super idee!!! die clan bank) want zo kan alles na de pk trip aan dat account worden gegeven. en als dat account alles heeft kan iemand het gaan verkopen en zo krijgt iedereen geld en je weet zo wie de buit heeft (die gaat meestal op de plek staan waar de drop ligt) maar ik zou het gwn is proberen !! als het niet lukt kun je tog altijd het nog afschaffen. en je hoeft nix voor te schieten op dat account want je krijgt alleen het geld van de drops. dat geld van de drops moet gewoon de volgende dag worden verdeeld onder de aanwezige ( schrijf op een briefje of wie er waren)

ik hoop door mijn mening te heben gegeven tog te zorgen dat dit idee doorgaat want het is gewoon een fantastisch idee!! ik hoop zo dat de drops egt eerlijk worden verdeeld!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




IDEE: Een clanbank invoeren (?) Empty
BerichtOnderwerp: Re: IDEE: Een clanbank invoeren (?)   IDEE: Een clanbank invoeren (?) Icon_minitimewo nov 14, 2007 2:00 pm

cycloon k schreef:
Dus neezz...als ik je het gevoel heb gegeven je 'afgezeken' te hebben: het was niet kwaad bedoeld, srry als het wel zo is overgekomen.


dat was ik niet dat was hippie:P
Terug naar boven Ga naar beneden
Rex kevinus (kevin)
Admin



Aantal berichten : 310
Leeftijd : 33
Registration date : 24-07-07

IDEE: Een clanbank invoeren (?) Empty
BerichtOnderwerp: Re: IDEE: Een clanbank invoeren (?)   IDEE: Een clanbank invoeren (?) Icon_minitimewo nov 14, 2007 5:46 pm

neeszz schreef:
cycloon k schreef:
Dus neezz...als ik je het gevoel heb gegeven je 'afgezeken' te hebben: het was niet kwaad bedoeld, srry als het wel zo is overgekomen.


dat was ik niet dat was hippie:P


Omg, srry..je hebt gelijk..na teveel typen maak ik blijkbaar fouten..

Dus: sorry hippie...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rsne.nl
hippie19
Gast




IDEE: Een clanbank invoeren (?) Empty
BerichtOnderwerp: Re: IDEE: Een clanbank invoeren (?)   IDEE: Een clanbank invoeren (?) Icon_minitimewo nov 14, 2007 5:59 pm

maakt niet uit ik hoef geen exuces
maar met dat afzeiken bedoelde ik:
1: dat ik wou kijken of iemand dat account wou kopen
2: dat met die nature runes watnt ik bedoelde heel veel mensen doen dat toch ook met law runes dat ze bij die stenen gaan staan en pure ess geven en dan laws krijgen ?? z'n idee had ik want ik snap ook wel dat ik geen 1 mil gratis krijg Sleep
Terug naar boven Ga naar beneden
Rex kevinus (kevin)
Admin



Aantal berichten : 310
Leeftijd : 33
Registration date : 24-07-07

IDEE: Een clanbank invoeren (?) Empty
BerichtOnderwerp: Re: IDEE: Een clanbank invoeren (?)   IDEE: Een clanbank invoeren (?) Icon_minitimewo nov 14, 2007 7:21 pm

hippie19 schreef:
maakt niet uit ik hoef geen exuces
maar met dat afzeiken bedoelde ik:
1: dat ik wou kijken of iemand dat account wou kopen
2: dat met die nature runes watnt ik bedoelde heel veel mensen doen dat toch ook met law runes dat ze bij die stenen gaan staan en pure ess geven en dan laws krijgen ?? z'n idee had ik want ik snap ook wel dat ik geen 1 mil gratis krijg Sleep


ooooh....ik dacht eerst dat je bedoelde dat iemand ook een clanbank had voorgesteld en dat ik dat af had gezeken Razz (ik vond het al raar, want als het gebeurt zou zijn, had ik het me wel moeten herinneren).

Met je account: tja...ik had natuurlijk ook niets kunnen zeggen, maar zelf weet ik gewoon dat in principe niemand een account wil kopen, omdat er iets bestaat zoals 'trots': veel willen hun eigen account voortzetten omdat ze daaraan gewerkt hebben. Een andere account zouden ze dan misschien willen kopen voor pken. Niet vervelend bedoeld, maar ik denk dat jouw account daar niet erg geschikt voor is. Het is natuurlijk stom als je een account hebt, waar je niets meer mee hoeft te doen, maar dat niemand het koopt...maar je bent niet de enige: zelf heb ik ook vaak een account gehad, waarmee ik uiteindelijk niets meer kon (ik bewaar ze gewoon, zodat ik ze uiteindelijk misschien kan uitlenen voor het geval dat....)

Wat je met dat nature runes betreft: Daar reageerde ik misschien vrij fel en onvriendelijk, maar dat was omdat ik dit soort ideeën vaak moet aanhoren: Het is nu al erg vaak voorgekomen dat iemand aan mij vroeg of ik mijn natures wilde ruilen voor zijn p ess...Dit maakt mij boos, omdat ze (zonder dat ze het beseffen) zeggen dat ik hun 'slaafje' moet gaan spelen...
Natuurlijk stelde jij deze vraag niet specifiek aan mij en bedoelde je het gewoon goed, maar ik voel me wel snel aangesproken om te reageren en deze vraag ligt mij een beetje gevoelig. In mijn leven heb ik talloze voorbeelden van oneerlijkheden gezien en daar ben ik inmiddels allergisch voor en 5k nats ruilen voor 5k p ess is naar mijn mening ook niet eerlijk, vandaar dus mijn reactie.

Zoals ik hiervoor al zei: ik heb geen bedoelingen iemand te beledigen of te duperen, maar met deze (felle) reactie wilde ik duidelijk maken hoe ernstig ik daarover dag.


Ps: ik blij dat je geen excuses hoeft, want al is het me bedoeling niet om iemand te kwetsen, ik ben wel serieus met wat ik zeg en kan me moeilijk verontschuldigen voor wat mijn mening is.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rsne.nl
hellboy_
Gast




IDEE: Een clanbank invoeren (?) Empty
BerichtOnderwerp: Re: IDEE: Een clanbank invoeren (?)   IDEE: Een clanbank invoeren (?) Icon_minitimeza nov 17, 2007 3:32 am

Hej, ik zou graag willen joinen maar heb mss wel een idee voor dit probleem...
als je nu bijvoorbeelt in non member zo een fishing event doet als je dan met 20 ofzo bent heb je snel een 3k lobs dan kan je die al op de clanbank zetten en er zullen ook wel een aantal members zijn die voor green hides kunnen zorgen en met die hides kan je dan green body chaps en vambs laten maken als je voor al de kosten zo iets vind zijn de kosten toch niet meer zo groot! Het gene wat veel geld kost zijn de lobs dat weet iedere pker wel... Dus ik stel voor een Fishing Event!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Rex kevinus (kevin)
Admin



Aantal berichten : 310
Leeftijd : 33
Registration date : 24-07-07

IDEE: Een clanbank invoeren (?) Empty
BerichtOnderwerp: Re: IDEE: Een clanbank invoeren (?)   IDEE: Een clanbank invoeren (?) Icon_minitimeza nov 17, 2007 2:10 pm

hellboy_ schreef:
Hej, ik zou graag willen joinen maar heb mss wel een idee voor dit probleem...
als je nu bijvoorbeelt in non member zo een fishing event doet als je dan met 20 ofzo bent heb je snel een 3k lobs dan kan je die al op de clanbank zetten en er zullen ook wel een aantal members zijn die voor green hides kunnen zorgen en met die hides kan je dan green body chaps en vambs laten maken als je voor al de kosten zo iets vind zijn de kosten toch niet meer zo groot! Het gene wat veel geld kost zijn de lobs dat weet iedere pker wel... Dus ik stel voor een Fishing Event!!!

Ik vind het wel een goed idee, alhoewel ik niet geloof dat er zomaar 20 mensen komen om te vissen, want niet iedereen heeft fishing en niet iedereen houd van vissen.
Maargoed...met wat gelijk komen er nog wel redelijk wat en valt er ook redelijk wat te vissen, dus als je dit evenement wilt uitvoeren..ik vind het goed, maar zet het wel fftjes in het forum bij 'evenementen' en stel een datum, tijstip en verzamelplaats voor.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rsne.nl
hippie19
Gast




IDEE: Een clanbank invoeren (?) Empty
BerichtOnderwerp: Re: IDEE: Een clanbank invoeren (?)   IDEE: Een clanbank invoeren (?) Icon_minitimeza nov 17, 2007 2:43 pm

ik vind het ook wel een goed idee om dat fishing event te doen
maar mijn voorkeur gata toch liever uit dat ik gewoon ffe 500 lobsters vis en dan cook en dan aan de clanbank geef ik weet niet wat er verder nodig is voor die clanbank behalve geld ???
Terug naar boven Ga naar beneden
hellboy_
Gast




IDEE: Een clanbank invoeren (?) Empty
BerichtOnderwerp: Re: IDEE: Een clanbank invoeren (?)   IDEE: Een clanbank invoeren (?) Icon_minitimeza nov 17, 2007 2:49 pm

ja, maar de mensen die bijvoorbeeld niet zo een hoog fishing lvl hebben kunnen dan misschien de lobs naar de bank vervoeren...
Terug naar boven Ga naar beneden
Rex kevinus (kevin)
Admin



Aantal berichten : 310
Leeftijd : 33
Registration date : 24-07-07

IDEE: Een clanbank invoeren (?) Empty
BerichtOnderwerp: Re: IDEE: Een clanbank invoeren (?)   IDEE: Een clanbank invoeren (?) Icon_minitimeza nov 17, 2007 4:36 pm

hellboy_ schreef:
ja, maar de mensen die bijvoorbeeld niet zo een hoog fishing lvl hebben kunnen dan misschien de lobs naar de bank vervoeren...

Daar had ik zelf nog niet over nagedacht (ik heb al erg lang geen fishing meer gedaan)...natuurlijk is dat briljant om toe te passen.

Ik zit alleen met dit probleem:
Het hele idee om food te verzamelen klinkt wel leuk, maar is het wel eerlijk? Er zullen mensen zijn die geen enkele moeite hiervoor zullen doen, maar bij evenementen wel om food vragen...
Misschien is het beter dat degenen die vissen, het food zelf houden, zodat ze bij evenementen zelf kunnen bepalen of ze food geven of niet (ik weet namelijk dat het frustrerend is om telkens aan 1 persoon food te moeten afstaan, terwijl dat volkomen onterecht is, omdat die gast niets doet)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rsne.nl
Rex kevinus (kevin)
Admin



Aantal berichten : 310
Leeftijd : 33
Registration date : 24-07-07

IDEE: Een clanbank invoeren (?) Empty
BerichtOnderwerp: Re: IDEE: Een clanbank invoeren (?)   IDEE: Een clanbank invoeren (?) Icon_minitimeza nov 17, 2007 4:50 pm

Hier mijn idee om je evenement geschikt te laten verlopen (tenminste dat hoop ik):

- We verzamelen allemaal eerst bij draynor village (of anders falador).

- Als iedereen er is, maken we groepen van twee: 1 die hoog fishing heeft en dus gaat vissen, 1 die laag fishing heeft en dus heen en weer gaat lopen.

- we zullen minimaal 1 persoon nodig hebben die voor vuur wil zorgen: hij neemt een 'axe' en 'tinderbox' mee en gaat vlak bij de 'fishingspot' constant voor vuur zorgen, zodat de vissers hun vis kunnen 'cooken' wanneer ze maar willen.

- Het gevangen vis, wordt dus 'gecooked' en daarna getrade met de runner (waarmee je een team vormt). De runner brengt het naar de bank en gaat weer terug naar de visser om het food weer te halen.

- Als we stoppen (of als je team stopt) haalt de 'runner' al het food van zijn bank en deelt dat met de visser (beiden evenveel natuurlijk).

Het is dus van belang dat de 'runner' alleen maar trade met zijn 'teammate', aangezien het anders gebeurt dat sommigen teveel food hebben en anderen te weinig (terwijl ze er wel hard voor gewerkt hebben).


Op deze manier, zal een redelijk aantal (hangt er vanaf hoeveel meedoen) weer een redelijke hoeveel food hebben, zodat ze pk-paraat zijn en eventueel food kunnen geven/verkopen aan anderen die het nodig hebben.



Als jullie denken dat iets anders moet worden aangepakt of iets uitgebreid moet worden: ik hoor het graag (denk ik)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rsne.nl
Gast
Gast




IDEE: Een clanbank invoeren (?) Empty
BerichtOnderwerp: Re: IDEE: Een clanbank invoeren (?)   IDEE: Een clanbank invoeren (?) Icon_minitimezo nov 18, 2007 8:52 pm

ik vind slecht idee want dan krijgen de mensen die de vorige keer niet mee gegaan de volgende keer het allemaal gratis zodat ze niks hebben gedaan.


en ook nog het bijhouden van de bank is moeilijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Rex kevinus (kevin)
Admin



Aantal berichten : 310
Leeftijd : 33
Registration date : 24-07-07

IDEE: Een clanbank invoeren (?) Empty
BerichtOnderwerp: Re: IDEE: Een clanbank invoeren (?)   IDEE: Een clanbank invoeren (?) Icon_minitimezo nov 18, 2007 8:58 pm

Ddestroid schreef:
ik vind slecht idee want dan krijgen de mensen die de vorige keer niet mee gegaan de volgende keer het allemaal gratis zodat ze niks hebben gedaan.


en ook nog het bijhouden van de bank is moeilijk.


Ik neem aan dat je van het 'clanbank' idee bedoeld...

Ja prima dat je het een slech idee vind, maak je ook maar geen zorgen, want dit idee wordt toch niet uitgevoerd.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rsne.nl
Gast
Gast




IDEE: Een clanbank invoeren (?) Empty
BerichtOnderwerp: Re: IDEE: Een clanbank invoeren (?)   IDEE: Een clanbank invoeren (?) Icon_minitimezo nov 18, 2007 9:05 pm

ow ja fijn dat wist ik dus al niet maar toch srry dat ik dat niet heb meegekregen dat het niet doorgat Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
cycloon
Gast




IDEE: Een clanbank invoeren (?) Empty
BerichtOnderwerp: Re: IDEE: Een clanbank invoeren (?)   IDEE: Een clanbank invoeren (?) Icon_minitimezo nov 18, 2007 9:37 pm

oh...np

ik verwacht ook niet dat je alles doorleest Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




IDEE: Een clanbank invoeren (?) Empty
BerichtOnderwerp: Re: IDEE: Een clanbank invoeren (?)   IDEE: Een clanbank invoeren (?) Icon_minitimezo nov 18, 2007 10:02 pm

Haha, wat dan zoveel staat er toch niet Razz
Als je een middag vrij neemt, moet het toch lukken alles door te nemen Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





IDEE: Een clanbank invoeren (?) Empty
BerichtOnderwerp: Re: IDEE: Een clanbank invoeren (?)   IDEE: Een clanbank invoeren (?) Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
IDEE: Een clanbank invoeren (?)
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» smelting
» Idee?
» ik heb een idee!!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Overig :: prullenmand-
Ga naar: