Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Toekomst clan

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Rex kevinus (kevin)
Admin



Aantal berichten : 310
Leeftijd : 33
Registration date : 24-07-07

Toekomst clan Empty
BerichtOnderwerp: Toekomst clan   Toekomst clan Icon_minitimezo aug 16, 2009 2:17 am

Het probleem dat er eens ruzie onstaat tussen personen, begint inmiddels te ergerlijk te worden en aangezien wij leiders zijn en geen kleuterjuffen, is het wel zo praktisch als we hier een oplossing op vinden.

Natuurlijk kunnen we de aard van mensen niet veranderen, dus er zullen problemen tussen individuen ontstaan, maar het moet wel mogelijk zijn dat we een afgesproken aanpak toepassen dat voorkomt dat zulke problemen tussen personen niet uit de hand lopen.

Eén van de dingen die kan bijdragen aan een oplossing zit denk ik al in een oud idee van mij dat ik onlangs ergens op het forum genoemd had: Het Guild-principe.
Momenteel zijn er simpelweg teveel leden om hecht met iedereen te kunnen zijn en zo zullen personen zich makkelijker onvriendelijk gedragen tegenover anderen. Door de clan zich te laten opsplitsen in groepjes, zullen leden personen groepen zoeken, waarmee ze goed kunnen opschieten.
Leden raken dan onderverdeeld... dit mag dan het clan-gevoel tegenwerken, maar uiteindelijk blijven we een groot geheel. Bij activiteiten/events kunnen we iedereen mee laten doen en aangezien hier naar mijn idee vrijwel altijd wel één of meerdere leiders aanwezig zijn, is de kans op uit-de-hand-lopende situaties klein.

Persoonlijk lijkt mij het dan beter de clanchat op te splitsen en iedere 'guild' zijn eigen clanchat te laten nemen. Ik weet niet of dat echt goed is, maar op die manier wordt het voor leden veel makkelijker om weg te blijven van problemen: nu wil ieder in dezelfde chat en als daar personen zitten die elkaar niet mogen, dan leidt dit tot problemen.
Wanneer deze personen de mogelijkheid hebben om naar een andere chat te gaan, dan zullen ze elkaar niet zo snel lastigvallen.

De clanchat beneclan wordt dan gebruikt als centrum van het geheel... Iets waar ieder naartoe kan voor hulp, info, of als de clanchat van een guild momenteel leeg is.


*****************************************************

Verder is het misschien beter als we een vaste manier van maatregelen gebruiken. Ik ben zelf waarschijnlijk nog het meest schuldig aan wispelturigheid, maar we hebben ook geen vaste afspraken over hoe we iets aanpakken: de ene keer wordt iets opgelost door praten, de andere keer kick en weer een andere keer ban.


*****************************************************

Kraak me af, zeg hoe 't anders moet, bevestig 't, noem suggesties... Alles vind ik best, zolang we er maar op vooruit gaan Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rsne.nl
gandalf14012




Aantal berichten : 17
Leeftijd : 33
Registration date : 10-12-08

Toekomst clan Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomst clan   Toekomst clan Icon_minitimezo aug 16, 2009 9:24 pm

zoals je al zei geeft dat niet echt een clangevoel, maar het is inderdaad een oplossing.
maar volgens mij gaat dit tot concurerende groepjes leiden, zo van wij zijn beter dan jullie, en dan reclame maken voor hun cc.
Dan heb je 2 of meerdere clanchat's waarbij men in de groep heel goed overeenkomt maar misschien verbrokkelt de band tussen die clanchat's onder mekaar, snap je?
Ik denk echt dat het de clan uiteen zal halen ipv bijeenbrengen.
Maar misschien is het beter om het in te voeren want nu loopt het ook niet echt gesmeerd, we kunnen dan zien of het echt werkt.

Een andere mogelijkheid, strenger optreden, zal ook niet echt helpen want dan hebben de leden niet echt een gevoel dat ze in een fun-clan zitten.

Het is een moeilijk onderwerp waar ik niet echt een oplossing voor vindt, en tot nu toe lijkt mij je guildsysteem een goeie vervanger.
Het heeft zijn voor- en nadelen, hopelijk gaan de voordelen zwaarder wegen dan de nadelen Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Rex kevinus (kevin)
Admin



Aantal berichten : 310
Leeftijd : 33
Registration date : 24-07-07

Toekomst clan Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomst clan   Toekomst clan Icon_minitimezo aug 16, 2009 9:55 pm

gandalf14012 schreef:
Het heeft zijn voor- en nadelen, hopelijk gaan de voordelen zwaarder wegen dan de nadelen Smile
Bij het tot uitvoering brengen van dat zal ik m'n best doen de nadelen zoveel mogelijk te vernietigen...

Er kan inderdaad concurrentie ontstaan, maar het is niet gegarandeerd dat dit negatieve concurrentie is. Misschien leidt dat juist dat leden wat fanatieker worden en meer tijd in de clan steken... ze zien het welliswaar als hun eigen groep, maar uiteindelijk zijn de activiteiten gezamelijk, waarmee de clan een geheel vormt.

Maar zoals je zelf zegt: het uitproberen zal de feiten openbaren en dan komen we er wel achter.



Wat betreft het wel/niet strenger optreden:
Aan de ene kant zeg ik strenger optreden, maar aan de andere kant zeg ik minder streng.
* Het strenger optreden, omdat het tijd wordt om een clan te zijn en geen peuterklas... wie zich niet gedragen kan, moet dat maar eerst eens gaan leren.
* het minder streng optreden, omdat ons oordeel 9/10 keer gebasseerd is op een eenzijdig verhaal. We weten meestal niet waarom iemand zo gehandeld heeft en achteraf blijkt zoiets vaak begrijpelijk (zelfs al is het ongepast).


Ons probleem is dat als leiders van ons direct handelen vereist is, maar dit kan leiden tot een dilemma.
een voorbeeld: hond 333 en bustyou haten elkaar. Het kan zijn dat ze beiden foute handelingen en beide goede handelingen verricht hebt. Verder geldt ook dat de ene groep bustyou mag en de andere groep mag hond 333, terwijl de groepen omgekeerd bustyou niet mogen en hond 333 niet mogen.
Je komt dan een keer als leider in de clanchat en bustyou, hond 333 en de groep die hond 333 niet mag zijn allemaal online. Je krijgt massaal van ieder te horen dat hond 333 gekickt moet worden omdat hij zich slecht gedraagt.
In het andere geval had het kunnen zijn dat hond 333, bustyou en de groep die hond 333 mag en bustyou niet mag online zijn. Iedereen roept dan dat bustyou verkeerd bezig is.

Hoe moeten wij als leiders dan handelen? Wat we ook doen... er zijn altijd leden die ontevreden zijn met wat je wel of juist niet doet.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rsne.nl
i am mis
Gast




Toekomst clan Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomst clan   Toekomst clan Icon_minitimema aug 17, 2009 12:49 pm

Ik denk dat we iets minder persoonlijk moeten gaan doen enzo. Klinkt een beetje raar maar ik denk doordat we teveel met de leden bespreken ze een te grote stem geven, en dat we te persoonlijk op ruzies ingaan. Ik denk dat we wat meer "proffessioneel" te werk moeten gaan. Als er iemand vervelend doet, bijvoorbeeld iemand die ruzie zoekt in de chat, dan staat dat meteen overal opd e forums met boze reacties omdat ze weten dat we hier heel persoonlijk op reageren en ook verbanningen staan allemaal op de homepage. Ik denk dat dat aandacht trekt, ook van mensen die er helemaal niets mee te maken hebben, en die gaan zich er ook mee mengen. Mensen gaan klagen bij leiders en er word negatief gebruik gemaakt van het gastenboek. Ik denk dat het gastenboek een groot probleem is, want iedereen kijkt daar van de clan en ziet ruzie, waardoor mensen of zich er in gaan mengen, of een rare indruk van de clan krijgen waar ze toch een goede indruk van hadden in het begin... als je snapt wat ik bedoel.

Ik denk dat het beste is als de communicatie op de website alleen op het forum en in een chatbox kan, maar niet meer in het gastenboek, want dan gaan de ruzies buiten de website om.

Ik denk dat het idee van de gesplitste clanchats niet heel erg goed is, want als een onrusstoker is er niets makkelijker om ruzie en tweedracht te zaaien tussen verschillende clanchats, en jullie weten maar al te goed dat er van die mensen zijn.
Als dat gebeurd ben ik in ieder geval daar erg bang voor want als "goede” onruststoker is het niet moeilijk om het dan voor de clan zuur te maken.

Ik weet niet hoe jullie hier tegenaan kijken Surprised maar ik hoop dat ik geen domme dingen heb gezegd heb want ik heb dit bericht heel snel getypt

Mistery/Bram Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Rex kevinus (kevin)
Admin



Aantal berichten : 310
Leeftijd : 33
Registration date : 24-07-07

Toekomst clan Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomst clan   Toekomst clan Icon_minitimema aug 17, 2009 10:52 pm

Wat betreft het eerste wat je noemt over 'professioneel' tewerk gaan...
Ik heb wel een paar suggesties... een deel wordt momenteel eigenlijk al wel door de meesten gedaan, maar dit zal dan als bevestiging voor leden zijn, zodat ze weten waar ze aan toe zijn.

Een aantal punten:

  • Forumberichten moeten afgesloten kunnen worden... wanneer iets uit de hand loopt, kan een moderator (of hoger) 't op stop zetten.
  • Gastenboek-berichten moeten 'verplaatst' kunnen worden: ik wil niet dat berichten verwijderd worden, omdat ik 't zelf wil kunnen inzien, maar verplaatsen moet makkelijk kunnen, zodat leden er geen last meer van hebben.
  • Om Sander gelijk te geven (ik begin eindelijk een beetje te begrijpen wat hij bedoeld heeft): leden hebben het niet voor het zeggen als het aankomt op kicken/bannen. Leden mogen alleen gekickt worden als een leider dat waarneemt en het is dan aan de leider om te bepalen of die dat wel/niet doet.
  • Ik zal een report-pagina kunnen maken, waarin leden kunnen klagen over alles wat hun niet bevalt. Hierin kunnen ze dan et screenshots uploaden en wij kunnen dan bepalen of we er werk van maken of niet. Op deze manier wordt ik hopelijk niet meer door leden lastiggevallen over problemen, want hoe graag ik ook wil helpen... het is denk ik een feit dat mijn kennis over dingen die in de clanchat gebeuren niet voldoende is. Als we allemaal zien wat de klachten zijn, dan kan er denk ik aanzienlijk beter geoordeeld worden.

i am mis schreef:
Ik denk dat het idee van de gesplitste clanchats niet heel erg goed is, want als een onrusstoker is er niets makkelijker om ruzie en tweedracht te zaaien tussen verschillende clanchats, en jullie weten maar al te goed dat er van die mensen zijn.
Als dat gebeurd ben ik in ieder geval daar erg bang voor want als "goede” onruststoker is het niet moeilijk om het dan voor de clan zuur te maken.
Hmm... ik betwijfel of 't echt zo zal werken, maargoed: 't splitsen van clanchats kan altijd later nog bekeken worden...



verder nog dit:
Op dit moment zijn er 9 personen met een rang in de cc:
Devilquake
I am mistery
Jappier
Misti Girl
Hwhunter
The punis007
Gandalf14012
Hi oh bye1
en ik...

Hiervan is bekend dat ik erg weinig online ben en ik weet niet zeker of I am mistery ook nog steeds weinig online kan zijn, maar zover ik me herinner staat dit ook nog steeds op bevestigd. Van hi oh bye1 herinnerde ik me niet eens dat hij in die lijst zat, maar dat zou dan wel...

Het komt er in elk geval op neer dat we een bezetting hebben van 5-7 actieve leiders... misschien vind ik het maar, maar is 5-7 op de 120 niet een beetje weinig?

Het lijkt mij beter als we dit ophogen naar 10-12, zodat de kans op een clanchat zonder leider een stuk kleiner is.
Immers zal er met een aanwezige leider altijd iemand met kickrecht zijn die de touwen in hand kan nemen als de situatie uit de hand loopt.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rsne.nl
gandalf14012




Aantal berichten : 17
Leeftijd : 33
Registration date : 10-12-08

Toekomst clan Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomst clan   Toekomst clan Icon_minitimedi aug 18, 2009 8:29 pm

er moeten idd meer mensen in cc zijn met rank, dus daarmee ben ik al akkoord Smile
Maar wat i am mistery zei klopt wel, er zijn leden die meer inspraak willen en zelfs soms 'de leider' spelen, dat ergert wel bij sommigen.
Terug naar boven Ga naar beneden
gandalf14012




Aantal berichten : 17
Leeftijd : 33
Registration date : 10-12-08

Toekomst clan Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomst clan   Toekomst clan Icon_minitimedi aug 18, 2009 9:01 pm

heeft mss niet echt veel hiermee te maken maar toch effe melden, hond en loverboydds.
hun site = www.rsterror.webs.com
wou het toch even melden, niet als reclame maar volgens mij gaan we daar leden aan verliezen.
het is een beginnende clan en tel toch al 5 leden van ons ofzo.
De reden wrm bv. wu tang naar die clan gaat is omdat hij en bust niet echt goede maatjes zijn.
Eigenlijk is dat ook dezelfde reden als hond.

Volgens mij gaat ons probleem al een klein beetje opgelost worden doordat ze zelf een clan opstarten.
Ik zeg dit omdat als er ruzie was hond, wu tang vs Bustyou er altijd bij waren.
Dus nn de toekomst zal de cc echt wel rustiger worden, laten we hopen toch.
Terug naar boven Ga naar beneden
I am Mis
Gast




Toekomst clan Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomst clan   Toekomst clan Icon_minitimedi aug 18, 2009 9:17 pm

We moeten de toekomst van de clan ook niet laten afhangen van1, of van 10 leden. Daar zouden we ons eigenlijk neits van aan moeten trekken want omdat we dat wel doen ontstaat er denk ik ook onrust.

Mistery/Bram
Terug naar boven Ga naar beneden
gandalf14012




Aantal berichten : 17
Leeftijd : 33
Registration date : 10-12-08

Toekomst clan Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomst clan   Toekomst clan Icon_minitimedi aug 18, 2009 10:18 pm

klopt, heb dit ook niet gezegd.
Maar je had zo een beetje onenigheid tussen de groepjes die voor bust waren en de groepjes die voor hond & co waren.
Dat is nu opgelost als ze een eigen clan starten.
Terug naar boven Ga naar beneden
I am Mis
Gast




Toekomst clan Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomst clan   Toekomst clan Icon_minitimewo aug 19, 2009 7:31 pm

Is eht dan niet ebter om voor te stellen:

of ze trekken zich niets meer van elkaar aan, anders krijgen ze met ons problemen,
of ze sluiten gewoon vriendschap, al weet ik niet of dit realistisch is :O

Mistery
Terug naar boven Ga naar beneden
Hond 333
Gast




Toekomst clan Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomst clan   Toekomst clan Icon_minitimezo dec 06, 2009 3:29 pm

Ik vind het eigenlijk wel grappig ;P

Eerlijk gezegd haat ik bust niet.. ik vind hem gewoon irritant zoals sommigen..
Dan denk ik dat het logisch is dat die "sommigen" voor mijn "groepje" kiezen..
Dat denk ik toch.. (:

Nu zeg ik niet dat ik en Bust de beste vriendjes zullen worden ofzo he want hij ging vind me niet echt de leukste Razz weet niet wat de reden is maar vind het goed zo (:

Sorry als we leden "stelen" ofzo maar we gaan niet komen recruiten in jullie clan.. dat weten jullie ook wel (: heb nog altijd goed contact met sommigen uit bene en soms mss wel heel klein beetje heimwee Wink

Niet dat ik morgen terug bij jullie ga komen ofzo hoor ;P wees gerust ;P

ben blij in m'n clannetje (:
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Toekomst clan Empty
BerichtOnderwerp: Re: Toekomst clan   Toekomst clan Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Toekomst clan
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» clan ranken clan chat
» Wat vinden wij eigenlijk van de clan en de site????
» Fun Clan War.
» clan chat
» total van onze clan !!!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Overig :: Suggesties-
Ga naar: