Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Nieuwe site (aanpassingen)

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Rex kevinus (kevin)
Admin



Aantal berichten : 310
Leeftijd : 33
Registration date : 24-07-07

Nieuwe site (aanpassingen) Empty
BerichtOnderwerp: Nieuwe site (aanpassingen)   Nieuwe site (aanpassingen) Icon_minitimedi aug 05, 2008 2:13 pm

Voor degenen die al eerder lid waren van New Energix en deze clan komen re-joinen, zal het wel weer opvallen, dat de site wederom aangepast is.

Ditmaal zijn de aanpassingen niet alleen bij het de opmaak gebleven, maar het gaat verder.


Wat er allemaal veranderd is:

- Je vraagt nu niet meer aan om lid te worden, maar registreert jezelf gewoon, waarbij je direkt toegevoegd wordt aan de memberlijst.

-Vroeger wilde ik weten wie er allemaal actief waren en om dat te weten te komen, moesten ze wekelijks op zichzelf 'stemmen' in dit forum. Van zulke onzin wil ik af, nu heb ik iets gemaakt waardoor er bijgehouden wordt wanneer je voor het laatst bent ingelogd, zodat daaraan makkelijk te zien is of iemand actief is of niet. Tis nu alleen nog maar de vraag of dit wel goed werkt XD

- Bij het registreren, krijg je een gebruiker waarmee je kunt inloggen. Op deze manier, heb ik kunnen instellen dat bepaalde dingen alleen zichtbaar zijn voor ingelogde leden:
* Je krijgt een profiel, die je zelf kunt aanpassen
* Ieder die zich registreerd, krijgt een inbox... Leden kunnen elkaar nu onderling berichten sturen, zodat anderen dat niet hoeven te zien.

- het schema voor Activiteiten heb ik nu zodanig veranderd dat ik het niet meer hoef te veranderen met site-editors...Nu kan er gewoon een activiteit worden aangemaakt, waarbij je de gegevens invult en de rest gaat vanzelf...

- We hebben nu een eigen gastenboek, dus geen lelijke reclames meer tussendoor.


Het bovenstaande is nu zo goed als klaar, maar ik ben nog steeds bezig het te perfectioneren en eventueel uit te breiden...Verder moet ik nog beginnen aan de link 'runescape', waar je het spel moet kunnen openen met extra opties.
Tenslotte wil ik nog een spectaculaire beginpagina maken, die je te zien krijgt als je de link clanne.tk gebruikt.


Laatst aangepast door Rex kevinus (kevin) op wo aug 06, 2008 7:46 pm; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rsne.nl
Rex kevinus (kevin)
Admin



Aantal berichten : 310
Leeftijd : 33
Registration date : 24-07-07

Nieuwe site (aanpassingen) Empty
BerichtOnderwerp: link runescape zo goed als klaar   Nieuwe site (aanpassingen) Icon_minitimewo aug 06, 2008 12:34 pm

Gister ben ik bezig geweest met de pagina's die je krijgt als je op de link 'Runescape' klikt.

Omdat runescape zelf een update had gemaakt, heb ik daar ook rekening mee gehouden. Ik heb ingesteld dat het frame waarin je het spel speelt op 100% staat, waardoor het (als het goed is) nooit te klein of te groot wordt...

Verder heb ik weer diep nagedacht over de extra links...het is altijd maar de vraag of ik het heel uitgebreid of juist vereenvoudigd moet doen...Ik heb ditmaal gekozen voor een redelijk vereenvoudigd overzicht.
Verder zal het onderste frame in tegenstelling tot voormalige keren, zich nu wel aanpassen aan de grootte van je beeldscherm.



Ik probeer nu verder te gaan met iets maken waardoor je vanaf de site nieuwe activiteiten kunt aanmaken. Hierbij is het dan mijn bedoeling dat je voordat je zo'n activiteit aanmaakt, eerst moet inloggen met een speciale account, zodat nog niet direkt ieder willekeurig persoon evenementen aan kan maken.


Laatst aangepast door Rex kevinus (kevin) op wo aug 06, 2008 7:47 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rsne.nl
Rex kevinus (kevin)
Admin



Aantal berichten : 310
Leeftijd : 33
Registration date : 24-07-07

Nieuwe site (aanpassingen) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe site (aanpassingen)   Nieuwe site (aanpassingen) Icon_minitimewo aug 06, 2008 3:25 pm

Rex kevinus (kevin) schreef:

Ik probeer nu verder te gaan met iets maken waardoor je vanaf de site nieuwe activiteiten kunt aanmaken. Hierbij is het dan mijn bedoeling dat je voordat je zo'n activiteit aanmaakt, eerst moet inloggen met een speciale account, zodat nog niet direkt ieder willekeurig persoon evenementen aan kan maken.

uitgevoerd:
- Bij de activiteiten heb ik een link 'Maak nieuwe activiteit aan' toegevoegd.
- Zodra je op die link klikt moet je eerst met een speciale gebruiker inloggen.
Deze speciale gebruiker zal ik later verlenen aan personen met een hoge/speciale rang.

Verder heb ik de volgorde van de memberlijst gefixed, waardoor de leden die eerder geregistreerd zijn hoger komen te staan in de ledenlijst, zoals het hoort dus.


Wat nog gedaan moet worden / nieuwe doelen:
- Ik heb zojuist gesproken van 'rang', dus ik ben van plan iets te gaan maken, waardoor ik (en misschien ook speciale leden) een rang kan/kunnen toevoegen aan leden.
- Als de Memberlijst helemaal klaar is en ik er niets meer te bedenken valt wat er aan te passen valt, zal ik van de 'id' , 'rs-naam' en 'combat-lvl' links maken, zodat je de lijst daarop kunt sorteren.
- Ik moet nog steeds de startpagina indrukwekkender maken, maar ik denk dat ik zoiets pas aan het eind maak...


Laatst aangepast door Rex kevinus (kevin) op wo aug 06, 2008 7:48 pm; in totaal 3 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rsne.nl
Rex kevinus (kevin)
Admin



Aantal berichten : 310
Leeftijd : 33
Registration date : 24-07-07

Nieuwe site (aanpassingen) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe site (aanpassingen)   Nieuwe site (aanpassingen) Icon_minitimewo aug 06, 2008 7:41 pm

Rex kevinus (kevin) schreef:

Wat nog gedaan moet worden / nieuwe doelen:
- Ik heb zojuist gesproken van 'rang', dus ik ben van plan iets te gaan maken, waardoor ik (en misschien ook speciale leden) een rang kan/kunnen toevoegen aan leden.
- Als de Memberlijst helemaal klaar is en ik er niets meer te bedenken valt wat er aan te passen valt, zal ik van de 'id' , 'rs-naam' en 'combat-lvl' links maken, zodat je de lijst daarop kunt sorteren.
- Ik moet nog steeds de startpagina indrukwekkender maken, maar ik denk dat ik zoiets pas aan het eind maak...

Na ongeveer een half uur denken, had ik eindelijk een plan voor het kunnen toevoegen en beheren van 'rangen':
- Ik heb voor iedere gebruiker een veld met 'rang' toegevoegd dat te zien is in de memberlijst
- Ik heb een nieuwe link gemaakt, namelijk 'Administrators'. Vanaf daar kun je met een speciale inlog bepaalde delen van de site beheren, waaronder dus de rangen.

Ook heb ik van de 'id' 'rs-naam' 'combat-lvl' en de nieuw toegevoegde 'rang' links gemaakt, zodat je daarmee de memberlijst kunt ordenen op id, naam, combat of rang.



Nog te doen / nieuwe doelen:
- Ik moet nog steeds de startpagina opfleuren, maargoed...ik zie wel wanneer ik daaraantoe kom
- Ik wil een link toevoegen met 'info', waar dus informatie geplaatst kan worden, zodat er ook uitgelegd kan worden hoe het met de 'rangen' zit. Verder zat ik eraan te denken dat leden er zelf ook nog tips aan kunnen toevoegen, maar ik zie nog wel of ik dat ook daadwerkelijk ga doen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rsne.nl
Rex kevinus (kevin)
Admin



Aantal berichten : 310
Leeftijd : 33
Registration date : 24-07-07

Nieuwe site (aanpassingen) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe site (aanpassingen)   Nieuwe site (aanpassingen) Icon_minitimedo aug 07, 2008 10:49 pm

Aantal nieuwe aanpassinkjes:

- Opmaak van activiteiten aangepast

- Voor het grote probleem met 'too many connections to database' heb ik weer een poging gedaan om het voor later te voorkomen. Ditmaal ben ik vrij zeker dat wat ik uitgevoerd heb, gaat werken. Mocht het probleem later weer optreden dan weet ik in elk geval het sneller op te lossen.

- Voor bij het aanmelden heb ik nu de mogelijkheid gegeven dat je meer dan 1 account kunt toevoegen. Je kunt nu tot 4 accounts bij de clan laten horen, die onder 1 inlogaccount horen.

- Aan de rs-namen in het profiel heb ik een link toegevoegd zodat je daarmee de highscores van de daarbijbehorende rs-naam ziet.

- Aantal fouten gefixed zodat bij het wijzigen van je profiel je inlogdatum en 'laatst ingelogd' niet meer verdwijnt.

- Een hele zooi aanpassingen in bij de 'administrators'..


Nog te doen (afgezien de dingen die me later te binnen zullen schieten)
- Bij de links in de rs-namen naar de highscores wil ik nog een 'ga terug' link maken, zodat je makkelijker heen en weer kunt switchen.
- Link met 'info' maken
- Mooiere beginpagina maken
- kleine aanpassinkjes in de pagina's na de link 'runescape', zodat je de mogelijkheid hebt om meer schermopties te kiezen. Hierdoor hoeven personen met een breedbeeld scherm niet naar een overdreven breed scherm te kijken.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rsne.nl
Rex kevinus (kevin)
Admin



Aantal berichten : 310
Leeftijd : 33
Registration date : 24-07-07

Nieuwe site (aanpassingen) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe site (aanpassingen)   Nieuwe site (aanpassingen) Icon_minitimevr aug 08, 2008 5:42 pm

Mededelingen op de homepage, hoeven niet meer gemaakt worden, door de site-pagina aan te passen. Nu kan dit eenvoudig gedaan worden bij de administrators opties...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rsne.nl
Rex kevinus (kevin)
Admin



Aantal berichten : 310
Leeftijd : 33
Registration date : 24-07-07

Nieuwe site (aanpassingen) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe site (aanpassingen)   Nieuwe site (aanpassingen) Icon_minitimeza aug 09, 2008 3:11 pm

Extra aanpassing bij de sites die je krijgt door te klikken op 'runescape'. Je kunt nu kiezen voor schermen met verschillende pixelhoogtes en door dat in combinatie met F11 te gebruiken, kun je het spel vrijwel fullscreen spelen.

Ook zullen mensen met een breedbeeldscherm door dat te gebruiken, minder last hebben van een overdreven breed scherm, omdat de reclame weggescrollt kan worden
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rsne.nl
Rex kevinus (kevin)
Admin



Aantal berichten : 310
Leeftijd : 33
Registration date : 24-07-07

Nieuwe site (aanpassingen) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe site (aanpassingen)   Nieuwe site (aanpassingen) Icon_minitimedi aug 19, 2008 9:25 pm

Rex kevinus (kevin) schreef:
Extra aanpassing bij de sites die je krijgt door te klikken op 'runescape'. Je kunt nu kiezen voor schermen met verschillende pixelhoogtes en door dat in combinatie met F11 te gebruiken, kun je het spel vrijwel fullscreen spelen.

Ook zullen mensen met een breedbeeldscherm door dat te gebruiken, minder last hebben van een overdreven breed scherm, omdat de reclame weggescrollt kan worden

Inmiddels heb ik pagina waarin het spel runescape zich kan openen, zodanig aangepast, dat de reclame automatisch verdwijnt voor nonmembers.

Hierdoor heb je geen last meer van die lelijke reclame en kun je op een klein randje na 'fullscreen' spelen...

Verder openen de extra sites zich alleen als je daarvoor kiest. Zo hoeven computers die 'langzamer' zijn of waar veel is opgestart, geen extra risiko te lopen om vast te lopen...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rsne.nl
Rex kevinus (kevin)
Admin



Aantal berichten : 310
Leeftijd : 33
Registration date : 24-07-07

Nieuwe site (aanpassingen) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe site (aanpassingen)   Nieuwe site (aanpassingen) Icon_minitimewo aug 20, 2008 6:14 pm

Bij activiteiten wat fouten verbeterd...
eerst kwam me meteen op een bewerkingspagina wanneer je op de link 'log in' klikte... Nu zul je er gewoon eerst voor moeten inloggen...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rsne.nl
Rex kevinus (kevin)
Admin



Aantal berichten : 310
Leeftijd : 33
Registration date : 24-07-07

Nieuwe site (aanpassingen) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe site (aanpassingen)   Nieuwe site (aanpassingen) Icon_minitimema aug 25, 2008 11:17 pm

Controle van fouten uitgevoerd...Als het goed is zal de error met 'too many connections to database' verholpen zijn, alhoewel ik vrees dat dit probleem later wel weer opduikt.

Een aantal nieuwe dingetjes die ik uitvoeren wil:
- Bij activiteiten moeten leden bijna moeiteloos kunnen aangeven of ze wel of niet meegaan. Dit moet dan ook direct in een lijst komen te staan, zodat er een duidelijk overzicht is van wie er wel en wie er niet meegaan...
- Bij de 'Memberlijst' wil ik wat extra's toevoegen, zodat leden ook kunnen aangeven wat hun beste combatskill is. Misschien dat ik het wel zo doe dat je al je combatskills opgeven kunt....
- Bij 'Activiteiten' heb ik staan dat leden ook activiteiten mogen organiseren, maar dat ze daarvoor toestemming moeten vragen... Ik denk dat dit niet aanlokkelijk genoeg is voor leden om zelf te organiseren...Ik wil dit dus zodanig veranderen dat leden gewoon direkt een activiteit kunnen organiseren...
- tenslotte wil ik de beginpagina aanpassen, zodat je vanaf daar meteen inloggen kunt. je krijgt dan een keuze tussen een 'gasteningang' en een 'ledeningang '. Ik hoop dat het dan wat sfeervoller lijkt...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rsne.nl
Rex kevinus (kevin)
Admin



Aantal berichten : 310
Leeftijd : 33
Registration date : 24-07-07

Nieuwe site (aanpassingen) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe site (aanpassingen)   Nieuwe site (aanpassingen) Icon_minitimedo aug 28, 2008 6:55 pm

Rex kevinus (kevin) schreef:

- Bij activiteiten moeten leden bijna moeiteloos kunnen aangeven of ze wel of niet meegaan. Dit moet dan ook direct in een lijst komen te staan, zodat er een duidelijk overzicht is van wie er wel en wie er niet meegaan...

Ongelooflijk...iets dat zo simpel had moeten zijn, kost gewoon uren van tijd. Ik heb het nu zo gemaakt dat er zich een extra schermpje opent, waarin je het aangegeven getal moet invoeren om aan te kunnen geven of je wel of niet meegaat...

Ik wil het zodanig maken dat het niet meer nodig om het getal in te voeren en dat je meteen kunt invullen of je wel of niet meegaat, maar dat is blijkbaar ziek werk, want wat ik ook probeerde, het wilde maar niet werken...
Misschien dat ik het later nog eens probeer, maar eerst wil ik wat anderen dingen tot uitvoering brengen...
Je kunt nu in elk geval nog redelijk eenvoudig aangeven of je meegaat of niet en dat wordt dan in een lijst eronder bijgehouden
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rsne.nl
Rex kevinus (kevin)
Admin



Aantal berichten : 310
Leeftijd : 33
Registration date : 24-07-07

Nieuwe site (aanpassingen) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe site (aanpassingen)   Nieuwe site (aanpassingen) Icon_minitimevr aug 29, 2008 7:37 pm

Rex kevinus (kevin) schreef:


- Bij 'Activiteiten' heb ik staan dat leden ook activiteiten mogen organiseren, maar dat ze daarvoor toestemming moeten vragen... Ik denk dat dit niet aanlokkelijk genoeg is voor leden om zelf te organiseren...Ik wil dit dus zodanig veranderen dat leden gewoon direkt een activiteit kunnen organiseren...

Dit is nu uitgevoerd:
- Elk lid kan één activiteit per keer organiseren en is daarbij in staat tot het volledig beheren van z'n eigen activiteit...

Verder heb ik wat fouten hersteld, waardoor profiel gegevens niet meer verloren gaan bij het aangeven of iemand wel of niet meegaat met een activiteit
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rsne.nl
Rex kevinus (kevin)
Admin



Aantal berichten : 310
Leeftijd : 33
Registration date : 24-07-07

Nieuwe site (aanpassingen) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe site (aanpassingen)   Nieuwe site (aanpassingen) Icon_minitimezo sep 14, 2008 8:02 pm

Memberlijst aangepast:
- Nu staan er alle combatskills (op summoning na) en zijn ook de laatste inlogdatums zichtbaar.
- Alles is nu ordenbaar, alhoewel bij kolomen zoals de inlogdatums niet perfect werken...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rsne.nl
Rex kevinus (kevin)
Admin



Aantal berichten : 310
Leeftijd : 33
Registration date : 24-07-07

Nieuwe site (aanpassingen) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe site (aanpassingen)   Nieuwe site (aanpassingen) Icon_minitimedi sep 23, 2008 9:14 pm


Ik ben van plan de site compleet opnieuw te maken.
Dit kan ik pas doen wanneer ik veel tijd heb, dus waarschijnlijk begin ik hier in de vakantie pas mee...

Wat ik ga (proberen te) aanpassen:
- Ik maak de site opnieuw aan, dus eigenlijk wordt elk bestand inhoudelijk anders...
- Ik ga proberen de 'frames' weg te laten met als doel de site sneller te maken
- Omdat ik dan toch weer opnieuw begin, kan ik ook weer een poging doen de opmaak mooier te maken. Of dit me goed gaat lukken weet ik natuurlijk nog niet Smile

Alle gegevens, zoals leden, berichten en geörganiseerde activiteiten zullen allemaal blijven op de site, dus geen zorgen dat die dingen verwijderd zullen worden Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rsne.nl
Gesponsorde inhoud





Nieuwe site (aanpassingen) Empty
BerichtOnderwerp: Re: Nieuwe site (aanpassingen)   Nieuwe site (aanpassingen) Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Nieuwe site (aanpassingen)
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Nieuwe site op komst
» Toekomstplannen voor de site
» nieuwe leden
» nieuwe site2 (updates)
» Doelen voor het nieuwe jaar 2010!!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Mededelingen :: Site- en clanveranderingen-
Ga naar: