Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 Herstel in zicht

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Rex kevinus (kevin)
Admin



Aantal berichten : 310
Leeftijd : 33
Registration date : 24-07-07

Herstel in zicht Empty
BerichtOnderwerp: Herstel in zicht   Herstel in zicht Icon_minitimeza okt 01, 2011 5:31 pm

Voor complete verbetering op gebied van veiligheid zal ik de website net zo goed kunnen herschrijven... Ik heb echter zojuist gevonden waar een hoop gaten zitten en het dichten hiervan lijkt redelijk te lukken. Ik denk dat het werk hierdoor flink teruggebracht kan worden.

Op dit moment heb ik haast alles langsgelopen om daar sql-injectie tegen te gaan. Ik laat nu een programma controleren op de plekjes die ik over het hoofd gezien heb. Daarna is het een kwestie van die plekjes ook fixen en dan is de website hopenlijk al beschermd tegen sql-injection.

Een ander gat in de veiligheid heeft te maken met javascript. Zoals velen wel weten, was het mogelijk stukjes javascript te plaatsen, zodat je bijvoorbeeld meldingen kreeg door op een knopje te drukken of door met je muis over een plaatje te gaan. Dat soort toepassingen kunnen nog niet veel kwaad, maar met javascript is het ook mogelijk bepaalde gegevens te onderscheppen of om een verwijzing te maken naar een phising website zonder dat je er erg in hebt.
Ik zal daarom proberen ervoor te zorgen dat javascript niet meer geplaatst kan worden...

Tenslotte zal ik de wachtwoorden laten encrypten... Mochten er dan nog steeds fouten zijn, dan zal het wachtwoord in ieder geval niet zo eenvoudig meer voor het oprapen liggen...


Ik weet niet zeker hoeveel tijd dit gaat kosten. Ondanks ik schat dat het werk niet meer veel is, heb ik het wel nog steeds erg druk met andere dingen. Ik hoop dit tussen de drukte door uit te kunnen voeren, maar mocht dat niet lukken, dan laat dit nog wel even op zich wachten.
In ieder geval hoop ik de website in relatief korte tijd weer online toegankelijk te maken...

Ik vrees dat de clan wel een flinke klap heeft opgelopen, maar heb er vertrouwen in dat we dit in de loop der tijd weten te herstellen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rsne.nl
kiliandj




Aantal berichten : 9
Registration date : 13-09-11

Herstel in zicht Empty
BerichtOnderwerp: Re: Herstel in zicht   Herstel in zicht Icon_minitimeza okt 01, 2011 8:57 pm

laten we hopen dat het niet zo lang meer duurt! ik zal de clan sowieso niet verlaten.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dragonatic.webs.com  www.youtube.com/user/kiliandjfil
 
Herstel in zicht
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: New Energix 2011 :: Mededelingen-
Ga naar: