Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 nieuwe site2 (updates)

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Rex kevinus (kevin)
Admin



Aantal berichten : 310
Leeftijd : 33
Registration date : 24-07-07

nieuwe site2 (updates) Empty
BerichtOnderwerp: nieuwe site2 (updates)   nieuwe site2 (updates) Icon_minitimezo nov 09, 2008 5:46 pm

Citaat :

De voornemens die ik had gemaakt om in de vakantie te doen:

1: Zorgen dat leden zelf een eigen pagina kunnen maken om als het ware in clan in een clan te beginnen.

2: Site flinke vernieuwingen geven en bepaalde dingen verbeteren:
- een systeempje bedenken om polls te kunnen maken
- Verbeteringen in het runescape spelen zonder reclame
- opties aanmaken van je eigen groep (ik weet niet meer precies wat ik daarmee bedoelde, XD)

3: Zoveel mogelijk automatisch tot stand laten komen, dus als iemand een groep wil oprichten, dan wordt dit opgenomen in de database. Nieuwe leden die zich aanmelden, kunnen dan ook aangeven bij welke groep ze horen.

4: Aan het werk met advertenties om wat bij te verdienen voor de enorme hoeveelheid tijd die ik hierin steek.


In de vakantie is hier eigenlijk niets van terecht gekomen, maar afgelopen dagen ben ik inmiddels wel van start gegaan.

In dit topic houd ik een soort van logboek bij van de voortgang.


Laatst aangepast door Rex kevinus (kevin) op zo nov 09, 2008 6:01 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rsne.nl
Rex kevinus (kevin)
Admin



Aantal berichten : 310
Leeftijd : 33
Registration date : 24-07-07

nieuwe site2 (updates) Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuwe site2 (updates)   nieuwe site2 (updates) Icon_minitimezo nov 09, 2008 6:01 pm

Runescape-frame is verbeterd:
Door de updates in runescape kon je er eerst niet meer mee spelen, nu dus wel weer.
Daarbij heb ik eindelijk de belangrijke oplossing gevonden om ervoor te zorgen dat het scherm zich automatisch aanpast aan je beeldscherm.

(de voortgangen die ik verder beschrijf, staan enkel op m'n locale webpagina's, dus ze zijn nog niet openbaar)

Opmaak site is iets veranderd, niet echt drastisch, maar wel duidelijke verschillen:
- Er wordt minder gebruik gemaakt van zogeheten 'frames'.
- De opmaak is een beetje veranderd (persoonlijk denk ik toch wel ten voordele)
- De links zijn gesplitst:
in een ene deel heb je de standaard links die je bij vrijwel alle clans aantreft.
in het andere deel staan de links die te maken hebben met je eigen profielgegevens.

Aanpassing bij activiteiten:
Om aan te geven dat of je wel of niet meegaat, moet je op dit moment eerst een getal invullen waardoor je zelf uitlogd en inlogd raakt als de persoon die de activiteit organiseerde. Behalve dat dit niet een erg praktische toepassing is, geeft het daarbij ook problemen.
Later zal dit dus verleden tijd zijn: Je klikt dan simpelweg op een link om vervolgens de gegevens in het formuliertje in te vullen. Je blijft dan gewoon ingelogd onder je eigen account.


De aanpassing bij activiteiten heeft waanzinnig veel tijd gekost, waardoor er nog niet zeer voor vooruitboekingen gemaakt zijn, maar nu kan ik me weer bezighouden met de rest (wat nog behoorlijk veel gaat zijn).
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rsne.nl
Rex kevinus (kevin)
Admin



Aantal berichten : 310
Leeftijd : 33
Registration date : 24-07-07

nieuwe site2 (updates) Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuwe site2 (updates)   nieuwe site2 (updates) Icon_minitimedo nov 13, 2008 1:29 am

Aanpassing in ledenlijst:
Van leden wordt nu in de database aangegeven of ze wel of niet actief zijn. Als ze niet actief zijn, worden ze automatisch uit de standaard ledenlijst gehaald en geplaatst in de ledenlijst van 'inactieve' leden.
Om alles nog zo makkelijk mogelijk te houden, heb ik ingesteld dat, zodra iemand inlogt, hij weer direct als actief wordt gemarkeerd.
Zo zal het nooit voorkomen dat je als lid jezelf in de lijst van 'inactieve' leden staat, want zodra je inlogt, sta je meteen weer in de normale ledenlijst.


Op deze manier houden we onszelf niet meer voor de gek door te denken dat we bijvoorbeeld 70 leden hebben. Het is eenmaal een feit dat meer dan de helft inactief is en dat velen, na de eerste dag van aanmelding, nooit meer inloggen.

Nu hadden we moeilijk kunnen doen, door te proberen om die groep actief te maken, maar dat lijkt me verspilde moeite. We kunnen beter zoveel mogelijk nieuwe leden proberen te vinden en omdat zo'n 40% wel actief blijft, zal er uiteindelijk een grote selectie van actieve leden overblijven, waarmee we een goede clan vormen
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rsne.nl
Rex kevinus (kevin)
Admin



Aantal berichten : 310
Leeftijd : 33
Registration date : 24-07-07

nieuwe site2 (updates) Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuwe site2 (updates)   nieuwe site2 (updates) Icon_minitimedo nov 13, 2008 1:32 am

Rangen zijn weer toegevoegd, maar dan als status...
Het kost veel teveel moeite om telkens ieder lid een rang te geven dat weer op den duur veranderd.
In plaats daarvan, worden enkel de clanleiders, de bondgenoten en de leden met een waarschuwing, aangegeven...
Mensen met een waarschuwing is ook iets nieuws. Dit houdt simpelweg in dat iemand iets gedaan heeft wat niet behoort. Daar krijgt hij/zij dan een waarschuwing voor, waardoor clanleiders weten dat die in de gaten gehouden moet worden...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rsne.nl
Rex kevinus (kevin)
Admin



Aantal berichten : 310
Leeftijd : 33
Registration date : 24-07-07

nieuwe site2 (updates) Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuwe site2 (updates)   nieuwe site2 (updates) Icon_minitimedo nov 13, 2008 1:37 am

Aanpassingen bij 'moderators'/'administrators':

Voor leden is dit niet te zien, maar dit heeft een groot deel van de tijd in beslag genomen...

Allereerst ben ik uren en uren en uren (zo'n anderhalf dag eigenlijk) bezig geweest om uit te zoeken hoe iemands gegevens aangepast konden worden door iemand anders, zonder dat je inlogd op de gebruiker van die persoon.
Daarbij wilde ik iets praktischers bij het inloggen voor moderators, namelijk dat het inloggen automatisch gaat: als je clanleider bent, krijg je de pagina wel te zien, als je geen clanleider bent, dan krijg je niets boeiends te zien....
Hierdoor wordt ook weer voorkomen dat als je op de link klikt, je uitgelogd wordt...

Aanpassingen bij leden:
Ik heb geporbeerd dit iets praktischer te maken, namelijk door achter elk lid een 'bewerk'-knop te plaatsen, zodat je niet meer iemands ID hoeft op te zoeken om dat vervolgens in te typen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rsne.nl
Gesponsorde inhoud





nieuwe site2 (updates) Empty
BerichtOnderwerp: Re: nieuwe site2 (updates)   nieuwe site2 (updates) Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
nieuwe site2 (updates)
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Ik ben een nieuwe....
» nieuwe leden
» Nieuwe site op komst
» Nieuwe site (aanpassingen)
» Doelen voor het nieuwe jaar 2010!!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Mededelingen :: Site- en clanveranderingen-
Ga naar: