Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 toekomstplannen (geheugensteuntje)

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Rex kevinus (kevin)
Admin



Aantal berichten : 310
Leeftijd : 33
Registration date : 24-07-07

toekomstplannen (geheugensteuntje) Empty
BerichtOnderwerp: toekomstplannen (geheugensteuntje)   toekomstplannen (geheugensteuntje) Icon_minitimeza nov 22, 2008 11:51 am

HIer mijn lijstje van ideeën die me te binnenschieten, waarvan ik ze misschien wel wil uitvoeren, maar nu geen tijd heb....

Tekst in het groen, betekent dat het inmiddels uitgevoerd is.

- Bondgenootsysteem:
Leden die het leuk lijken om zelf een clan te maken, wil ik de optie geven om dat ook te doen, binnenin deze clan. Je krijgt dan een soort aanmeldsysteem, waarin je je eigen pagina's voor een je clan kunt ontwerpen. HIer zullen uiteraard veel beperkingen in zitten, maar het zal professioneler moeten zijn dan 'freewebs'.
Als je je eigen clan aanmaakt, wordt dat uiteraard een subclan van NEW ENERGIX, dus je bent automatisch een bondgenoot. Als je je volledig afzonderd van New Energix en dus misbruik maakt van deze mogelijkheden, dan kunnen clanleiders je hele clan met een paar klikken volledig verwijderen...

- Niet alleen automatisch 'actief', maar ook automatisch 'inactief':
momenteel heb ik ingesteld dat leden weer actief worden, zodra ze inloggen. Maar voor het automatisch 'inactief' had ik nog geen oplossing.
Tot nu dan, want ik denk te weten hoe ik dit makkelijk aan kan pakken:
Bij het ophalen van de ledenlijst uit de database moet in php gekeken worden naar de 'inlogdatum' en dat wordt vergeleken met de datum van 'nu' . Je doet dus de datum van 'nu' min dat van de inlogdatum en als dat een te grote uitkomst geeft, dan zal die persoon niet weergeven worden in de ledenlijst. Bij d3e 'inactieve lijst' zal het tegengestelde gelden.
Om De inlogdatum met de 'nu-datum' te vergelijken, moeten de dag-maand-jaar opgesplitst worden om er een getal van te kunnen maken.
Zo wordt van 20-11-2008 het volgende getal gemaakt: 20081120
en datum van bv een week minder (14-11-2008) wordt dan 20081114
Zo is het tweede getal minder dan het eerste en als je het van elkaar afhaalt dan krijg je het getal '6'. Als bijvoorbeeld leden na een week inactief genoemd worden, dan stel ik in dat wanneer het getal groter is dan '7', de gegevens niet weergeven worden in de ledenlijst, maar in de 'inactief-lijst'.


- Ander forum:
Het forum waarin ik deze berichten typ, is een prima forum, maar het heeft twee grote nadelen:
- Ik moet 'iframes' of 'frames' gebruiken om het in de site te zetten, wat geen praktische situatie oplevert.
- Voor dit forum moet je een extra account aanmaken en wat nog erger is: je moet constant opnieuw inloggen, wat zeer vervelend is.
Wat ik dus wil is een eenvoudig zelfgemaakt forumpje dat vergelijkbaar is met ons gastenboek. Je kunt er net als in een normaal forum een eigen 'topic' aanmaken, waarop anderen reageren kunnen. Het nadeel is dat allerlei functies, zoals die hierboven, onbruikbaar zullen worden...

- Aantal keren log:
Het is natuurlijk al heel wat dat we bijhouden wanneer iemand voor het laatst is ingelogd. Op die manier kun je natuurlijk globaal een beetje weten wie er actief zijn. Toch geeft dit nog geen precieze weergave. Nu heb ik nog geen idee hoe je dit exact na kunt gaan, maar ik heb inmiddels wel een idee hoe je dit aanzienlijk kunt verbeteren:
Wat ik wil maken is een script waarbij bijgehouden wordt hoeveel dagen leden ingelogd zijn geweest:
Het is een vergelijkbaar script met die van de laatste inlog bijhouden, maar nu wordt een getal geüpdate: Hoe ik dit wil gaan doen, is door de datum van nu te vergelijken met de datum van de laatste inlog. Is deze datums niet gelijk aan elkaar zijn, moet een getal (een waarde in de tabel) verhoogd worden met '1'. Als je die dag dan weer inlogt, zal het niet verhoogd worden, omdat de dan datum gelijk is als die van de laatste inlog.
Wat op deze manier bereikt wordt, is dat je kunt zien op hoeveel dagen iemand is ingelogd en omdat ook bijgehouden wordt sinds wanneer iemand lid is, kun je nagaan hoeveel iemand gemiddeld inlogd en dus hoe actief iemand is...
Ik zou deze functie eventueel uitgebreider kunnen maken door niet alleen bij te houden hoevaak iemand ingelogd is geweest, maar ook op welke dagen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rsne.nl
Xperment
Gast




toekomstplannen (geheugensteuntje) Empty
BerichtOnderwerp: reply   toekomstplannen (geheugensteuntje) Icon_minitimeza dec 13, 2008 12:53 pm

Aantal keren log:

Een aantal keren log kan je via freehostia instellen hoeveel mensen op de site zitten wanner hoe lang als het kan met freewebs dan kan het met freehostia anders moet je ffkes een aan vragen bij freehostia ..

Heb niet altijd met freewebs gewerkt xD .. Wink Very Happy Smile Laughing Cool Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Rex kevinus (kevin)
Admin



Aantal berichten : 310
Leeftijd : 33
Registration date : 24-07-07

toekomstplannen (geheugensteuntje) Empty
BerichtOnderwerp: Re: toekomstplannen (geheugensteuntje)   toekomstplannen (geheugensteuntje) Icon_minitimeza dec 13, 2008 1:56 pm

Xperment schreef:
Aantal keren log:

Een aantal keren log kan je via freehostia instellen hoeveel mensen op de site zitten wanner hoe lang als het kan met freewebs dan kan het met freehostia anders moet je ffkes een aan vragen bij freehostia ..

Heb niet altijd met freewebs gewerkt xD .. Wink Very Happy Smile Laughing Cool Razz

LOL....ik had al het idee om bij gegevens bij te houden als:
- Hoeveel hits zijn er geweest naar onze site
- Hoeveel verschillende bezoekers (ip-adressen)
- Welke dag het grootst aantal hits..
- Welke dag het grootste aantal inlogs (van leden dus).

Maar hiervoor ga ik dus echt geen freewebs gebruiken (freehostia kan volgens mij niet eens)...
Zo'n tellerscript is denk ik echt een makkie vergeleken met voorgaande dingen die ik heb gemaakt...


Ik ga dit wel een keer gaan maken, maar het heeft nog niet zo'n heel hoge prioriteit...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rsne.nl
Gesponsorde inhoud





toekomstplannen (geheugensteuntje) Empty
BerichtOnderwerp: Re: toekomstplannen (geheugensteuntje)   toekomstplannen (geheugensteuntje) Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
toekomstplannen (geheugensteuntje)
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Toekomstplannen voor de site

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Mededelingen :: Site- en clanveranderingen-
Ga naar: