Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 iemand die het wel snapt en uitleggen kan?

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Rex kevinus (kevin)
Admin



Aantal berichten : 310
Leeftijd : 33
Registration date : 24-07-07

iemand die het wel snapt en uitleggen kan? Empty
BerichtOnderwerp: iemand die het wel snapt en uitleggen kan?   iemand die het wel snapt en uitleggen kan? Icon_minitimedi dec 25, 2007 2:33 am

Op dit moment overkomt mij zo'n beetje het allerergste dat mij in runescape kan overkomen (nog erger dan gehackt worden)...

na ruim 5 jaar runescapen waarvan 4 jaar zwoegen om runecrafting te trainen, heb ik al die tijd de gedachte 'als je 91 rc haalt, dan kun je eindelijk eens genieten en echt goed verdienen'

In rs zit een bepaalde kringloop van de handel waarin ik zit...het gaat hierbij om
- nats
- bowstrings of flax
- yew logs of yew longs

Deze drie soorten hebben te maken met het runecraften (hetgeen wat ik doe en slechtst een paar duizend anderen), yew logs hakken bij woodcutting (wat inmiddels meer dan 400.000 mensen doen) en bow strings maken (een redelijke groep die crafting trainen).

Ik doe dan wel geen economie, maar het klinkt logisch dat waarde stijgt en daalt afhankelijk van vraag en aanbod.

-Hoe is het nu mogelijk dat de nature runes zo belachelijk extreem in waarde dalen?? terwijl er een paar duizend zijn die nats maken, die het buitengewoon zwaar hebben, omdat het stikt van de rc-pkers en je gekwordt van de constante herhaling waarbij je erg geconcentreerd moet zijn.
-En dan zijn en honderduizenden woodcutters die niets beters te doen hebben en dus yewlogs hakken om die maar te verkopen. Er zouden dus miljarden yew logs moeten zijn en de prijs daarvan zou dus moeten dalen. Vreemd genoeg zijn yew logs geen 350-350 each meer, maar ruim 400 each...(terwijl het aantal woodcutters ernstig toeneemt).
-Tenslotte zijn er nog bowstrings en flax, maar dat veranderd gelukkig (nog) niet op een bizzare manier.

Als iemand dit wel snapt, ik ben benieuwd naar uitleg, want ik moet er alles aan doen om dit tegen te werken...het scheelt nogal velen miljoenen die ik nu misloop Sad


......wat zou ik graag willen dat de prijzen hetzelfde waren gebleven als vroeger:
nats waren 300-400 each, bow strings 100 each en yew logs 250-300 each. en toendertijd waren er nog geen pure ess, dus rune ess die maar 30-40 each waren.

Ik zou dan 1092k tot 1456k per uur verdienen, en door de walgelijke prijzenveranderingen verdien ik nu 630k tot 850k. als ik toendertijd had geweten dat de prijzen op deze manier verpest zouden worden....dan vraag ik me wel af of ik ging rcen
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rsne.nl
Gast
Gast




iemand die het wel snapt en uitleggen kan? Empty
BerichtOnderwerp: ik weet het misschien   iemand die het wel snapt en uitleggen kan? Icon_minitimedi dec 25, 2007 2:54 pm

ik denk dat ik je wel kan helpen maar kan je precies uitleggen wat dus het probleem is even kort samengevat want ik snap niet precies wat je dus bedoelt

ik weet dat runescape stom wordt alles veranderd (het wordt ook niet bepaald positef) ik weet aardig veel van de updates af (natuurlijk niet alles)
dus post hier even wat dan het probleem is he Wink

laterzzz pimelhoofd1 Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




iemand die het wel snapt en uitleggen kan? Empty
BerichtOnderwerp: Re: iemand die het wel snapt en uitleggen kan?   iemand die het wel snapt en uitleggen kan? Icon_minitimedi dec 25, 2007 10:09 pm

zelfde met de lobsters
die waren ook 250 ea ofzow nu zijn ze nog amper 190ea
Terug naar boven Ga naar beneden
pimelhoo
Gast




iemand die het wel snapt en uitleggen kan? Empty
BerichtOnderwerp: Re: iemand die het wel snapt en uitleggen kan?   iemand die het wel snapt en uitleggen kan? Icon_minitimewo dec 26, 2007 11:36 am

ya runescape is vet in de prijst verlaagd

zowat alles in goedkoper d legs waren eerst 2.1 mil
nu zijn ze 1.2 mil :S

het was leuker met de normale prijzen

nou kunnen noobs super snel rijk worden:S
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




iemand die het wel snapt en uitleggen kan? Empty
BerichtOnderwerp: Re: iemand die het wel snapt en uitleggen kan?   iemand die het wel snapt en uitleggen kan? Icon_minitimewo dec 26, 2007 2:40 pm

Jah klopt, het is jammer dat alles zo erg verranderd is. Ik persoonlijk vond het het leukts toen( wat nu runescpae classic is) het enigste runescape was dat er was... Toen was je gewoon erg rijk en bijzonder goed met alleen een full rune. En die zag je toen ook niet overal waar je keek.. Maar nu, nu draaid alles alleen om geld maken en verdienen. Eerder was het echt nog puur je ''skills'' zo goed mogelijk zien te krijgen, en was geld verdienen een bijzaak. Want met full steel kon je toen die tijd al heel veel. Maar dat hoef je nu niet meer te proberen.. Ik vind het jammer en het was ook veel leuker toen het nog niet zo groots was en nog niet zo populair.. Maar jah, je doet er niks aan. en Jagex wil alleen maar geld verdienen(waar ik ze natuurlijk geen ongelijk in kan geven). En als ze dat willen doen, moeten ze mee ga met de ontwikkelingen, en ook dit soort aanpassingen blijven doen, want het probleem met real word item trade is groter dan dat het na buiten word gebracht.
En veel van de laatste aanpassingen zijn er om dit soort dingen tegen te gaan. Het gaat helaas ook ten koste van het spen, en wat cycloon al zie, zal het (als dit langer zo door gaat) waarschijnlijk uiteindelijk hun ondergang worden. MAar we zien wel Wink

Gr Ironeagle197
Terug naar boven Ga naar beneden
Rex kevinus (kevin)
Admin



Aantal berichten : 310
Leeftijd : 33
Registration date : 24-07-07

iemand die het wel snapt en uitleggen kan? Empty
BerichtOnderwerp: Re: iemand die het wel snapt en uitleggen kan?   iemand die het wel snapt en uitleggen kan? Icon_minitimedo dec 27, 2007 3:08 pm

Ironeagle197 schreef:
Maar nu, nu draaid alles alleen om geld maken en verdienen. Eerder was het echt nog puur je ''skills'' zo goed mogelijk zien te krijgen, en was geld verdienen een bijzaak. Gr Ironeagle197

Ik ben het bijna volledig met je eens, maar ik denk niet dat het nu alleen om geld draait. Juist in skills trainen is de grootste strijd. Het probleem is alleen dat er miljoenen stijden voor een goede plaats en het tot het gestoorde toe neigt. Geld is nu een belangrijk element geworden, omdat geld gebruikt wordt om skills sneller te kunnen trainen.

Zelf heb ik geen classic gespeeld (wel bijna, maar khad er toen geen zin in enzo..) maar ik denk dat het inderdaad veel milder was, omdat het verschil in spelers ruim een miljoen moet zijn geweest.

Het is inderdaad jammer dat armor zoals rune niets meer voorsteld, maar misschien komt dat wel doordat je verder in het spel komt: toen ik begon leek full rune álles en was dus ook blij toen ik het had, maar naarmate je beter wordt, stelt full rune minder voor en wil je hogere skills (en als member is er gewoonweg teveel om te willen).
Ik weet wel: voor beginners lijkt full rune nog steeds het einde, want zoals ik sommigen nog hoor zeggen: 'ik heb al full mithrill!!' en het antwoord: 'wow, jah ik heb nu een mithrill axe daarmee kan ik sneller woodcutten' .
(tis gewoon echt grappig zulke dingen te horen en te bedenken dat de waarde van zulke spullen geen rol bij mij spelen)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rsne.nl
Gast
Gast




iemand die het wel snapt en uitleggen kan? Empty
BerichtOnderwerp: Re: iemand die het wel snapt en uitleggen kan?   iemand die het wel snapt en uitleggen kan? Icon_minitimevr dec 28, 2007 11:42 pm

lol nee ik zal ook bijv als ik een mithril axe heb hem gwn droppen. maar dat komt denk ik omdat wij gewoon te rijk worden.

mensen spelen langer runescape dus krijgen ze hogere skills. (tenminste bij de meeste want runescape is echt een verslaving (bij mij dan).

nu is er ook nog die grand exhange. heel runescape is goedkoper geworen je hebt nu al snel full rune voor 100k (5 maanden geleden was het nog 200k).

jagex probeert dit probleem op te lossen alleen eigenlijk maken ze het steeds erger. ik denk dat ze het spel gwn zo moeten houden alst was met de wildy want daar gaf men het meeste geld aan uit. (tenminste ik dan) maar ik denk dat er veel meer dat deden.

nouja, ik denk dat dit het einde is van mij lange verhaal =p

laterzz =D
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





iemand die het wel snapt en uitleggen kan? Empty
BerichtOnderwerp: Re: iemand die het wel snapt en uitleggen kan?   iemand die het wel snapt en uitleggen kan? Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
iemand die het wel snapt en uitleggen kan?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Overig :: prullenmand-
Ga naar: