Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 staking

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Gast
Gast




staking Empty
BerichtOnderwerp: staking   staking Icon_minitimedi nov 20, 2007 2:32 pm

zo dat was nou cool de hele dag gestaakt met zijn 3000 over de stad gerent met de wouten achter ons aan. een paar opgepakt maar ik niet was echt vet nog iemand gestaakt ?? lol! lol! lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




staking Empty
BerichtOnderwerp: Re: staking   staking Icon_minitimedi nov 20, 2007 4:47 pm

Hahahah waarom dat dan ? Razz
Ik heb niet gestaakd Razz ik ben gewoon na school gegaan...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




staking Empty
BerichtOnderwerp: Re: staking   staking Icon_minitimedi nov 20, 2007 4:56 pm

om minder les uren.. en wij gingen ook wel naar school alleen niet om te leren maar dan hadden we een vezaelplaats Razz lol! Razz Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




staking Empty
BerichtOnderwerp: Re: staking   staking Icon_minitimedi nov 20, 2007 11:44 pm

Minder les uren ? Shocked
Hoeveel uur in de week maak je wel niet dan, dat je minder les wil Razz
Ik vind het bijna belachelijk zo weinig les dat ik dit schooljaar heb Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Rex kevinus (kevin)
Admin



Aantal berichten : 310
Leeftijd : 33
Registration date : 24-07-07

staking Empty
BerichtOnderwerp: Re: staking   staking Icon_minitimewo nov 21, 2007 1:08 am

Ironeagle197 schreef:
Minder les uren ? Shocked
Hoeveel uur in de week maak je wel niet dan, dat je minder les wil Razz
Ik vind het bijna belachelijk zo weinig les dat ik dit schooljaar heb Razz

Pff...nou ik heb beslist anders wel veel uren...en ik mag nog wel van geluk spreken aangezien ik een zwaar profiel heb.
Ik heb niet aan de staking meegedaan: ik volg het nieuws niet echt en in Deventer waren er vrijwel geen anderen..

Wel dit leuke nieuws voor mij: leraren over heel nederland en ook in mijn school gaan ook staken, op maandag.
Met wat geluk valt mijn hele dag dan uit (en dan ook de discussie voor nederlands die ik moet doen, want ik heb er nu echt geen tijd voor)....ik heb helaas ook gehoord dat er iets was dat dit alles niet doorging (ik hoop dat dit onjuist is)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rsne.nl
Gast
Gast




staking Empty
BerichtOnderwerp: Re: staking   staking Icon_minitimewo nov 21, 2007 5:14 pm

Ik kwam vandaag aan het rekenenen, ik heb op mijn normale les rooster maar liefst 14 uur staan waar ik bij aanwezig moet zijn Razz

Maar dan nog niet mijn HBO doorstroom lessen bij gerekend, dat zijn er ook 6.. Maar goed. Dan kom ik nog maar op 20 uur Razz
Maar dat was in het 1e en 2e jaar van de MTS ook wel anders hoor Wink Toen had ik ook les weken van 40 uren, soms wel meer.

Maar we moeten nou vooral veel zelfstandig werken he Wink We hebben bijna geen lessen meer.
We moeten nu bijvoorbeeld een windmolen ontwerpen en maken. (niet een van 20 meter hoog Razz Maar deze hoeft alleen maar een laptop en een mobiele telefoon op te kunnen laden).
Maar daar gaat naast de school uren ook veel tijd in zitten Wink Aangezien we alles moeten ontwerpen, de aansturing het ontwerp de airodinamica en het opslaan van de electriciteit.

Maar qua lesuren mag ik niet klagen ! Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Rex kevinus (kevin)
Admin



Aantal berichten : 310
Leeftijd : 33
Registration date : 24-07-07

staking Empty
BerichtOnderwerp: Re: staking   staking Icon_minitimewo nov 21, 2007 8:51 pm

tja, voor mij geldt het anders: ik moet elke weer 31 uur naar school, waarbij ik 30 uur les heb (zowel contact uren als keuze uren).
Het erge is dat ik dan nog van geluk mag spreken, want ik heb het zwaarste profiel en dan heeft een vriend van mij met een licht profiel de pech dat hij 34 lesuur heeft en 37 uur naar school moet.

Met 30 uur les kan ik makkelijk leven, maar het erge is dat van me verwacht wordt dat ik thuis ook nogal veel werk: er wordt vanuit gegaan dat ik minimaal 2 uur per dag nog thuis verder doe.

Of ik mag klagen of niet weet ik niet: ik kies natuurlijk zelf voor dit niveau en er wordt niet voor niets gezegd dat het zwaar is. Persoonlijk vind ik het niet erg zwaar, maar soms worden er oneerlijke dingen verwacht (zoals dat ik voor een proefwerkweek ga leren in de vakantie....dat is toch ziek? in vakanties moet een mens juist kunnen bijkomen)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rsne.nl
Gast
Gast




staking Empty
BerichtOnderwerp: Re: staking   staking Icon_minitimewo nov 21, 2007 9:04 pm

haha ik heb 50 uur les in de week (heb vierkant rooster had herrie met eentje en had hem helemaal totaal los geslagen) en nu moet ik elke dag 8 uur maarja ik ga gewoon na les naar huis ;P
Terug naar boven Ga naar beneden
Rex kevinus (kevin)
Admin



Aantal berichten : 310
Leeftijd : 33
Registration date : 24-07-07

staking Empty
BerichtOnderwerp: Re: staking   staking Icon_minitimewo nov 21, 2007 9:35 pm

Ddestroid schreef:
haha ik heb 50 uur les in de week (heb vierkant rooster had herrie met eentje en had hem helemaal totaal los geslagen) en nu moet ik elke dag 8 uur maarja ik ga gewoon na les naar huis ;P

Hoe kun je 50 uur in de week les hebben, als je elke dag maar 8 uur hebt??

5X8= 40

Het zou dus betekenen dat je ook in het weekend moet, maar zelfs dan:
(bijvoorbeeld als je op zaterdag moet) 6X8=48

Pas als je 10 uur per dag school hebt, heb je 50 uur les.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rsne.nl
Gast
Gast




staking Empty
BerichtOnderwerp: Re: staking   staking Icon_minitimewo nov 21, 2007 10:05 pm

srry verkeerd getypt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




staking Empty
BerichtOnderwerp: Re: staking   staking Icon_minitimewo nov 21, 2007 10:25 pm

Ooohw 40 uur, dat heb ik de eerste 2 jaar ook gedaan hoor Wink Zoveel is dat toch niet ?
En met stage heb je dat ook. Dus 40 uur valt toch nog wel mee ? Of licht dat aan mij ?
Heb je dan werkelijk 40 uur les ? Of zitten daar ook wat zelfstudie uren tussen ?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




staking Empty
BerichtOnderwerp: Re: staking   staking Icon_minitimedo nov 22, 2007 12:12 am

nablijven pennen moet ik dan
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




staking Empty
BerichtOnderwerp: Re: staking   staking Icon_minitimedo nov 22, 2007 3:59 pm

Haha, ja da's lullig, maar is dat dan niet je eigen fout ?

Oh en trouwens, van ons word ook verwacht dat we 2 uur minimaal besteden aan huiswerk, maar zoals ik al zei, doe ik maar een MTS opleiding en dat is niet zo zwaar Razz dus als ik een half uurtje langer op school blijf heb ik het meeste huiswerk al wel af..
Ik ben momenteel drukker met mijn huiswerk voor mijn HBO lessen dan voor mijn MBO lessen Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Filenor
Gast




staking Empty
BerichtOnderwerp: Re: staking   staking Icon_minitimedo nov 22, 2007 5:28 pm

Vandaag hebben ze bij ons op school ook gestaakt, in de eerste pauze ging drie kwart van de school weg, op weg naar de andere locaties om steun te verwerven. Maar de directie deed erg flauw, ze stuurden de politie erachter aan en lieten de andere locaties alle buitendeuren op slot doen. Op de laatste locatie sloten ze zelfs een deel van de stakers op in de hal van het gebouw. En achteraf werd er door de directie ook nog een brief uitgedeeld die een klasgenoot 'propaganda' noemde (en ik geef hem geen ongelijk!)

(ik zit in de derde en heb 36 uur per week + veel te veel huiswerk= geen persoonlijk leven meer)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




staking Empty
BerichtOnderwerp: Re: staking   staking Icon_minitimedo nov 22, 2007 6:33 pm

waar woon jij dan ?
Terug naar boven Ga naar beneden
Rex kevinus (kevin)
Admin



Aantal berichten : 310
Leeftijd : 33
Registration date : 24-07-07

staking Empty
BerichtOnderwerp: Re: staking   staking Icon_minitimedo nov 22, 2007 8:44 pm

Filenor schreef:
Vandaag hebben ze bij ons op school ook gestaakt, in de eerste pauze ging drie kwart van de school weg, op weg naar de andere locaties om steun te verwerven. Maar de directie deed erg flauw, ze stuurden de politie erachter aan en lieten de andere locaties alle buitendeuren op slot doen. Op de laatste locatie sloten ze zelfs een deel van de stakers op in de hal van het gebouw. En achteraf werd er door de directie ook nog een brief uitgedeeld die een klasgenoot 'propaganda' noemde (en ik geef hem geen ongelijk!)

(ik zit in de derde en heb 36 uur per week + veel te veel huiswerk= geen persoonlijk leven meer)

Dit is echt allemaal zo'n overdreven meligheid (en het heeft geen nut)

Zit jij op de boerhaavelaan?

Ik zit namelijk op het Vlier en de boerhaavelaan kwam naar het vlier toe...echt heel onnozel: ze zaten buitengesloten lekker hard te schreeuwen om niets...zo kon ik mijn luisteroefeningen voor duits niet goed doen (en ik ben al belabberd in duits).

Het zal allemaal ook wel op het nieuws komen, waar het heerlijk overdreven wordt.
Bij mij op school moest iedereen bij de kantine beneden bijeenkomen..echt net zo druk (krijg ik ook eens te zien hoeveel leerlingen mijn eigen school heeft).

NU is het zo dat er maandag gestaakt mag worden van rond 11 uur ofzo...


Laat ik dit maar zeggen:
dit locaal 'staken' heeft geen enkele nut en zal het nog veel erger maken, want als er zo geklaagd wordt, komt zo'n inspectie alles nakijken en dan zien ze dat we waarschijnlijk alsnog te weinig uren hebben, waardoor het echt een hel word voor mij Sad

Als iedereen wil staken, dan moet dit landelijk op één plek gedaan worden (ik weet ook niet exact hoe alles zit). Er is ook een site waar je eventueel kunt kijken..kheb het zelf nog niet gedaan want ik ben lui :p
De site was volgens mij: www.lacs.nl

Zelf ben ik niet blij met al dat gezuer dat ze vinden dat we te weinig uur hebben, maar als je op de Boerhaavelaan zit, dan geef ik je al helemaal gelijk: volop les hebben en dan ook nog eens (relatief zware) proefwerken tussendoor. Paar jaar terug had je tenminste proefwerkweken op het HBL zodat je alleen maar uren met proefwerken had en de rest vrij om te leren, maar nu moeten ze daar (relatief zware) proefwerken maken terwijl er ook gewoon les is.
Op het Vlier heb ik gelukkig nog wel proefwerkweken, maar als niet zo slimme mensen zo gaan staken, dan wordt er gecontrolleert en kan er een eind komen aan de proefwerkweken...nu zijn de proefwerkweken al buitengewoon zwaar (wat je op het HBL krijgt is hier nog niets bij), maar als ik dan geen vrije middagen heb, dan zal ik dit nivuea niet meer aankunnen! of het zou zo zijn dat ik idd helemaal geen leven meer hebben!



NU het grappige nieuws:

Voor nederlands moest ik een tijd terug een onderwerp opgeven om daar een discussie over te voeren met de klas (dit moet ik met 2 anderen doen). Het moest dan een onderwerp zijn dat ook nog recent zou moeten zijn wanneer ik de discussie ga voeren.
Het onderwerp dat ik toen opgaf gaat over het 'te weinig schooluren'. Maandag heb ik die discussie...terwijl die maandag (vlak voor nederlands) dus een soort staking is.

Wie had dat gedacht? Het onderwerp dat ik bedacht had, is het meest recente onderwerp voor een discussie aller tijde!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://rsne.nl
Gast
Gast




staking Empty
BerichtOnderwerp: Re: staking   staking Icon_minitimevr nov 23, 2007 8:14 pm

Wat ik zo lees hebben jullie het nog best wel zwaar Razz
Wat is dit, HBO ? Als dat zo is mag ik me wel voorbereiden op de komende 6 jaar Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





staking Empty
BerichtOnderwerp: Re: staking   staking Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
staking
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Overig :: prullenmand-
Ga naar: